Vredegerecht opstarten

Devin
Topic Starter
Berichten: 113
Juridisch actief: Nee

Vredegerecht opstarten

#1 , 19 jan 2022 13:26

Beste,

Om een ingewikkeld verhaal kort te maken
In 2020 officieel gescheiden, ex heeft de gezamenlijke auto verkocht met een nog openstaande lening er is een getekende akkoord die niet werd bekrachtigd waarop staat dat zij de verdere lening op zich zou nemen.

Er werd een notaris aangesteld maar mijn ex nog ik zagen daar niet het nut van in redenen daarvoor is

- Geen eigendom.
- Goederen hadden geen noemswaardig waarde.
- Al reeds een ondertekende akkoord omtrent verdeling die volgens mij advocate geweest moest gevolgd worden maar niet afdwingbaar.
- Financiële middelen op de rekeningen waren al reeds bedeeld en niet noemswaardig.

Mijn ex betaald de lening niet meer sedert januari 2020 zoals omschreven in ons akkoord de bedragen lopen nu redelijk op 13x 251,88€ die maandelijks blijft oplopen. Ik zou mijn ex voor de vredegerecht willen brengen omdat een onderlinge minnelijk schikking uitblijft ondanks mijn pogingen de afgelopen 13 maanden om een haalbaar aflossingsvoorstel te doen.
Ze rekt tijd, zegt mij een voorstel te sturen,... kortom houdt mij aan het lijntje.

Ik ben in bezit van schuldbekentenissen , ik kan aantonen dat zij de auto heeft verkocht en de gelden ervan onterecht heeft gebruikt (gezien ze de voorwaarden heeft geschonden van de kredietgever).

Kan zo'n procedure worden opgestart zonder dat een aangestelde notaris zijn werk heeft uitgevoerd?

Wat zijn mijn kansen?

En zijn er alternatieven en kan dit zonder een advocaat?

Mvg, Devin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Advo-Recht.be
Berichten: 4
Juridisch actief: Ja
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#2 , 28 jan 2022 15:34

Beste Devin,

Het is in principe wel degelijk de notaris die na de echtscheiding de vereffening en verdeling moet doorvoeren, indien jullie er niet uit geraken.

Indien het evenwel enkel over die lening nog zou gaan, is een andere manier dat jij de lening volledig aflost en dan via de Vrederechter of Rechtbank Eerste Aanleg, naar gelang het bedrag, de helft daarvan terugvordert van haar.

Zonder advocaat is dit misschien mogelijk, maar adviseer ik je niet.

Dit advies natuurlijk zonder enig stuk te hebben gezien.

Advo-Recht.be

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”