Als zaak onontvankelijk wordt verklaard, wordt de tegeneis dan nog behandeld?

Philippe68
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

Als zaak onontvankelijk wordt verklaard, wordt de tegeneis dan nog behandeld?

#1 , 20 dec 2021 21:11

Als een zaak foutief werd ingeleid en bijgevolg onontvankelijk wordt verklaard, wordt de tegeneis dan toch nog behandeld? Of stopt het met het afwijzen van de zaak (en betalen van RPV en gerechtskosten voor de verliezende partij uiteraard, neem ik aan). Alvast bedankt voor informatie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2021 22:15

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Philippe68
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 jan 2022 17:39

Dank voor uw reactie, Marcus Aurelius, maar ik begrijp het antwoord niet, sorry...
Als ik het goed begrijp gaat uw tekst over het feit dat er een 'belang' moet zijn wil een zaak ontvankelijk zijn.
In casu heb ik m.i. een belang (ik vraag de ontruiming van de aan mij toegewezen garage in een V&V), maar ik heb de zaak foutief voor de rechter gebracht, meer bepaald ik heb een verzoekschrift gebruikt, dat ok is voor een vordering op grond van art 1344octies Ger W, maar dit artikel blijkt specifiek van toepassing te zijn op de 'krakerswet'. Gezien de garage niet gekraakt is, maar bezet blijft (zonder recht of titel) na een vereffening en verdeling van een nalatenschap, had ik de ontruiming blijkbaar moeten vragen via een dagvaarding, en niet d.m.v. een verzoekschrift.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”