Procedurefout?

musko
Topic Starter
Berichten: 5

Procedurefout?

#1 , 09 dec 2021 09:53

Beste mensen

Ik heb een vraagje. Ik zit in een procedureel gevecht met mijn school omdat ik geen mondmasker wil dragen tijdens de lessen LO waar het niet verplicht is trouwens.

Er is nu een ontslagprocedure opgestart sinds begin oktober en ik ben al enkele malen opgeroepen geweest voor een hoorzitting, maar ik ben niet gegaan wegens gewettigde afwezigheid. Ze hebben mij nu met verstek veroordeeld, maar ik heb daar verzet tegen aangetekend en dus moesten ze de hoorzitting opnieuw inrichten.

Ik kreeg dan een nieuwe uitnodiging op donderdag 25 november, waarbij de hoorzitting plaats zou vinden op dinsdag 30 november.

Ik kon niet gaan (en heb dat ook via een aangetekende zending kenbaar gemaakt en gevraagd om een nieuwe datum) omdat ik een belangrijke bestuursvergadering had.

Is het niet zo dat er een behoorlijke oproepingstijd moet zijn tussen de oproep en de effectieve hoorzitting? Dit was amper 3 werkdagen of 4 kalenderdagen.

De raad van bestuur heeft ondertussen laten weten dat ze daar niet op ingaan en dat ze het ontslag dus handhaven. Kunnen zij dit zomaar, zijn mijn rechten van verdediging hierbij niet geschonden? Is dit een procedurefout? Is hier een regelgeving rond?

Ik kan nu nog beroep aantekenen bij de kamer van beroep, maar ik heb mij dus op geen enkele mogelijke manier kunnen verdedigen bij de raad van bestuur.

Graag jullie advies en/of tips en suggesties.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 09 dec 2021 09:59

Als u al meerdere keren hebt moeten afzeggen, lijkt mij een kortere oproepingstijd niet onredelijk. Het kan immers niet de bedoeling zijn dat de procedure eindeloos gerekt kan worden.

Inhoudelijk hebt u volgens mij ook ongelijk, de leerlingen hoeven geen mondmasker op te zetten tijdens een sporten, maar uzelf bent aan het lesgeven, niet aan het sporten.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”