Beslag - verkoop in der minne

Freddymercury
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Beslag - verkoop in der minne

#1 , 31 okt 2021 21:55

Goede avond,

als er beslag werd gelegd op een auto en een kennis koopt die in der minne bij de deurwaarder, moet ik dan nieuwe platen aanvragen omdat die wagen dan technisch gezien niet meer van mij is of hoe gaat zo’n procedure dan in het werk?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1683

#2 , 03 nov 2021 14:28

ik hoop dat je hier geen raad krijgt voor uw poging tot fraude!!

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 03 nov 2021 16:33

Ik neem aan dat jullie beiden natuurlijke personen zijn - geen bedrijf ...

In dat geval moet de eigenaar -uw kennis- de auto inschrijven :!:

U laat uw plaat schrappen
Denk wel aan technische controle voor verkoop eerst !
Nadien kan uw kennis zijn auto verzekeren inschrijven binnen de 2 maanden


https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... 99-hs2afd2


Afdeling 2. De aanvraag tot inschrijving
Artikel 10

De aanvraag tot inschrijving of herinschrijving van een voertuig wordt ingediend door de eigenaar of gebruiker van vermeld voertuig, verder de aanvrager genoemd.

Indien zowel de eigenaar als de gebruiker het voertuig wensen in te schrijven, mag enkel de eigenaar optreden als aanvrager.

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6858

#4 , 03 nov 2021 16:35

Ik denk dat er bij de oplossing die Inazuma vermeldt niet echt sprake is van fraude ?

pho450
Berichten: 192

#5 , 04 nov 2021 07:58

Of er al dan niet sprake is van fraude hangt af van de rol van TS in dit verhaal.
Ik heb alvast geen kenissen die zomaar een auto voor mij kopen. Ik wil niemand vals beschuldigen, maar ik heb een sterk gevoel dat die kennis beter omschreven kan worden als stroman.

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 04 nov 2021 08:19

Been there,seen that :(

Lieve man, die het wat te bont maakte, en ten einde raad in collectieve schuldenregeling ging. En prompt een even lief meisje, met werk, liet delen in z'n werk, en zijn schulden. Echt.

Die man mocht toch ook eens iets hebben in het leven, dus zijn mama kocht zich een nieuwe auto, die ze tot zijn beschikking stelde. Had vonnis in handen ivm. huurachterstand en -schade; deurwaarder getipt, en prompt antwoord gekregen dat daar niets aan te doen was, zelfs al stond de nummerplaat op des schuldenaars naam.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”