Vergelijkbaar topic -Uitbetaling na vonnis- Derdengelden & derdenrekening

Nietsje
Topic Starter
Berichten: 17

Vergelijkbaar topic -Uitbetaling na vonnis- Derdengelden & derdenrekening

#1 , 31 okt 2021 02:01

Betreft een fout opgemaakte factuur waarvan ik het exacte betaalde en de ondernemer 3 jaren na mijn betaling
zonder 1 brief mij dagvaardde voor de rechtbank 1ste aanleg om het verschil te doen betalen.
Uitspraak rechtbank waarbij ik 100% gelijk kreeg + aanlegger veroordeelde tot alle kosten
Ondernemer (aanlegger) gaat in beroep en 4 jaren of zo later nieuw vonnis waarbij ik opnieuw 100% gelijk kreeg.

Mijne 1ste advocaat ging op pensioen tijdens die 4 jaren !

Mijne 2de advocaat schrijf mij dat de afrekening van de veroordeelde tot alle kosten werd opgesteld en overgemaakt
aan de veroordeelde ondernemer tot betaling op haar derdenrekening. Tot zo ver alles correct zoals voorzien volgens
de wet van 2014.

Van de 1ste advocaat had ik alle erelonen en kosten reeds betaald.
Van de 2de advocaat heb ik ook alle gevraagde voorschotten en eindafrekening op haar persoonlijke bankrekening gestort.

Mijn vraag is :
Normaliter volgens de wet 2014 moet de advocaat het integraal ontvangen bedrag op die derdenrekening doorstorten
op mijn bankrekening , maar hoe kan ik dat controleren !
Kan / mag ik de advocaat vragen om mij copy over te maken van de afrekening die verstuurd werd aan de veroordeelde.
Misschien krijg ik dan een erg vervelend antwoord !

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding