advocaat tegenpartij

mariootje
Topic Starter
Berichten: 56

advocaat tegenpartij

#1 , 15 feb 2009 18:29

de advocaat van de tegenpartij bij de vrederechter zei openlijk waar nog andere mensen bijstonden tegen mij dat ik de zaak zou verliezen net zoals bij mijn zoon , mag dat zomaar is dat geen schending van de privacy , mijn zoon heeft vroeger als 16 jarige een brommer opgedreven en melde aan de politie dat hij die stukken had aangekocht bij een bromfietshandelaar , de zaak is voor de rechtbank verschenen , en als ouder was ik verantwoordelijk en werd ik opgeroepen en de advocaat van de bromfietshandelaar was net dezelfde als de advocaat die nu bij een andere zaak betrokken is , namelijk ik ben voor de vrederechter gekomen wegens een geschil nu met mijn gebuur kwestie lozen afvalwater en nu treft het toch wel dat het net diezelfde advocaat is van de tegenpartij en dus van mijn buur , en ik vind dit niet deontologisch verantwoord dat de advocaat van mijn buur nu nog oude koeien ophaalt van een andere zaak
mag dat zomaar? natuurlijk probeert de advocaat van de tegenpartij mij hier te intimideren, maar ik vind dit niet kunnen
graag jullie mening hierover , ik verdedig mezelf zonder advocaat
dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 17 feb 2009 11:26

“Art.449.Indien er op het ogenblik van het misdrijf een wettelijk bewijs van de ten laste gelegde feiten bestaat en het blijkt dat de beklaagde de tenlastelegging heeft gedaan zonder enige reden van openbaar of van privaat belang en enkel met het oogmerk om te schaden, wordt hij, als schuldig aan kwaadwillige ruchtbaarmaking, gestraft met gevangenisstraf van acht dagen tot twee maanden en met geldboete van zesentwintig frank tot vierhonderd frank of met een van die straffen alleen..Art.452.Vóór de rechtbank gesproken woorden of aan de rechtbank overlegde geschriften, geven geen aanleiding tot strafvervolging wanneer die woorden of die geschriften op de zaak OF op de partijen betrekking hebben. Lasterlijke, beledigende of eerrovende tenlasteleggingen die aan de zaak OF aan de partijen vreemd zijn kunnen aanleiding geven hetzij tot een strafvordering hetzij tot burgerlijke rechtsvordering van de partijen of van derden.”(Sw.=Strafwetboek).

(De tweede OF lijkt in tegenspraak met de eerste OF)

De woorden door de advocaat vóór de rechtbank gesproken hadden betrekking op een partij,namelijk op u,ook al waren die woorden vreemd aan de zaak.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”