rechtbank koophandel

pietertje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

rechtbank koophandel

#1 , 31 aug 2021 12:02

Beste,

volgende doet zich voor :
franstalige klant krijgt 1e faktuur en betaald deze.
klant 2e en 3e faktuur en betaald deze niet.
hij krijgt dan aanmaningen en ingebrekestelling. hij reageert helemaal niet.
geen andere keuze, daarna word die klant gedagvaard conform algemene voorwaarden (telkens vermeld) rechtbank in vlaanderen.
openingszitting komt 'vervangd advokaat' de betreffende fakturen protesteren, de algemene voorwaarden protesteren en de onbevoegdheid
verklaren van de rechtbank. zaak uitgesteld tot volgende week.
rechter verzoekt tevens beide partijen gegevens uit te wisselen. sindsdien niets meer gehoord van tegenpartij....spelletje advokaat natuurlijk.
dien ik conclusies te maken en over te maken aan de tegenpartij en rechtbank of deze voor zitting af te geven of hoe dien ik dit best aan te pakken ?

alvast bedankt voor jullie inzicht/hulp

Pieter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2021 12:37

Ik vermoed dat er geen conclusietermijnen werden afgesproken / opgelegd.
Dan moet u als eisende partij geen conclusie neerleggen als de verweerder geen conclusie heeft neergelegd.
Maar die conclusie van de advocaat van de tegenpartij kan nog komen ...
Hebt u uw stukken overgemaakt aan de advocaat van de tegenpartij?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

pietertje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 sep 2021 10:01

Idd geen termijnen bepaald. vervangde advocaat zoals dat gaat die x vervangt en mijn gegevens ? zal doorgeven ? om contact te maken...eigenlijke advocaat onbekend, heeft na 2 maanden nog niets van zich laten horen...dus ik verwacht niets te horen tot op zitting waar die,advocaat of zijn vervanger conclusies gaat neerleggen ? Ik heb bij openingszitting mijn vorderingen overgemaakt aan rechthank en partij. Rechtbank heeft stukken terug gegeven want tegenpartij komt af met onbekwaamheid rechtbank wegens taal....

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”