Klacht bij de kamer van de Gerechtsdeurwaarders

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Re: Klacht bij de kamer van de Gerechtsdeurwaarders

#16 , 03 sep 2021 17:18

Er is geen enkele reden om onbeschoft te worden. De experten van het juridisch forum trachten op een objectieve wijze zo goed mogelijk te antwoorden op de vragen van de T.S. en hem of haar te behoeden van stommiteiten zodat ze niet nog dieper in de problemen raken.
Ik ben nergens onbeschoft geweest. Ik had echter duidelijk gezegd enkel een antwoord op mijn vraag te willen. NIets meer of niets minder.
Ik heb u verwezen naar het OCMW en/of het CAW omdat zij heel wat ervaring hebben met financiële problemen en vaak bemiddelend optreden in een conflict met een (gerechts)deurwaarder.
Ik begrijp uw bedoeling en uw standpunt, begrijp het mijne... Ik heb geen behoefte aan een preek of goede raad. Niemand hier kent mijn situatie voldoende om er uitspraken over te doen.
Ik weet er overdreven gevoelig voor te zijn, maar...

Bovendien gaat het hier niet over financiële problemen of over een bemiddeling. Er zijn reeds stappen gezet om de DW op zijn fout te wijzen, ik vraag me alleen af of ik die veroordeling kan gebruiken voor de beslagrechter.

Aangenomen dat er een veroordeling van komt uiteraard.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#17 , 03 sep 2021 17:19

De beslagrechter beslist. Hij is niet gebonden door wat de kamer van de gerechtsdeurwaarders beslist. De beslissing van die kamer heeft wel een moreel gezag, waardoor die invloed kan hebben op de beslagrechter. U kan die beslissing bij de beslagrechter gebruiken, maar zoals gezegd, de beslagrechter beslist zoals hij wil, ongeacht wat de kamer beslist.
OK... Waarvoor mijn dank.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”