factuur advokaat

pitbullspikey
Topic Starter
Berichten: 54

factuur advokaat

#1 , 01 aug 2021 04:14

Ik heb via mail een advokaat gevraagd om eens een uitspraak van het ministerie te bekijken om te zien ik nog verdere stappen kon ondernemen of niet.
Ze heeft mij een mail terug gestuurd met haar mening over dat dossier en wat ik nog verder kon ondernemen kortom in het totaal zijn er 3 mails naar mij gestuurd geweest door haar.
Ik heb nu een factuur ontvangen van 511eur waaronder er 50eur dossierkosten worden gerekend 75 eur secretariaatkosten en het ereloon van 300eur
Die secretariaatkosten kunnen toch niet voor dat mailverkeer zijn kopies werden er niet genomen en telefoonkosten staan onder het ereloon
Is dit normaal voor een advies via email ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 aug 2021 09:10

Ja

iota
Berichten: 830

#3 , 01 aug 2021 10:57

Wellicht zijn er opzoekingen gedaan om op uw vraag te kunnen antwoorden. Vandaar secretariaatskosten en kopiekosten. Kopies van zaken die de advocaat wou bekijken, geen kopies om naar u te sturen.
Het advies moet even gegrond zijn, of het nu per email is of anders. Of vindt u dat een advies van ginderachter mag zijn omdat het toch 'maar' per email is?

Reclame

jef007
Berichten: 1680

#4 , 01 aug 2021 11:34

ik deel uw mening over de hoge erelonen en hoge diverse kosten
maar waarschijnlijk heeft ze 2u opzoekingswerk moeten doen

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”