Oproeping per gewone brief

vospiet
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Oproeping per gewone brief

#1 , 14 jun 2021 07:21

Geachte,

Een oproeping die aan mij gericht is en die beoogt een minnelijke schikking en die verstuurd wordt per gewone brief (e.e.a. volgens Art.732 Ger.W.)
Moet ik hieraan gehoor geven en dien ik hier aanwezig te zijn op die geplande dag! (ook al wil ik dat eigenlijk niet).
Of kan ik mijn standpunten in deze zaak ook vastleggen per aangetekende brief?

Het gaat hier om het vellen van een boom!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2021 16:40

Een oproeping in verzoening heeft tot doel om tot een minnelijke regeling te komen. Als partijen niet tot een akkoord komen kan de rechter geen uitspraak doen. Als je niet gaat is er geen akkoord en is daarmee deze procedure beëindigd. Het heeft geen zin om je argumenten schriftelijk naar de rechter te sturen, die kan er niets mee doen. Tegenpartij zal dan een echte gerechtelijke procedure moeten beginnen met een dagvaarding als ze de zaak verder wil doordrijven.
Denk wel na of de tegenpartij geen gelijk heeft, want als ze in het gelijk gesteld wordt heb je nog de gerechtskosten te betalen.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 14 jun 2021 17:00

U bent niet verplicht te gaan, maar bij een latere procedure zal de advocaat van de tegenpartij dit kunnen aanhalen om u af te schilderen als een persoon die niet wil meewerken.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”