Verlenging voorwaarden

Straatkat
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Verlenging voorwaarden

#1 , 25 mei 2021 18:08

Beste, het voelt een beetje vreemd nog om hier zoiets neer te schrijven, het is ook mijn eerste keer.
Ik sta al een tijdje onder voorwaarden. DWZ ik werd gearresteerd, opgesloten, voorgeleid en vrijgelaten onder voorwaarden.
Ik heb ook een justitie assistente. Mijn voorwaarden zouden normaal aflopen op 8 maart maar plots op 7 maart stond een agente voor de deur om te vertellen dat ik een verlenging van drie maanden had gekregen. Oké, dit gaf me heel veel stress, maar binnen die periode werd ik ook nog onderzocht door een forensisch psycholoog en psychiater, dus ik dacht misschien vandaar dat ze de voorwaarden verlengden. Nu zouden ze 8 juni afgelopen zijn.
Vandaag krijg ik telefoon van mijn justitie assistente dat de voorwaarden alweer met drie maanden verlengd zijn. Ik krijg hier zoveel stress van.
Zelfs kalmerende middeltjes helpen me niet meer. Ik kan geen concrete afspraken maken met mijn ex partner over mijn dochter en waar zij in de toekomst wel of niet naar school zou gaan, ik weet niet in hoeverre het nog zin heeft om mijn opleidingstraject verder te zetten, want wat als het allemaal voor niets geweest is aan't eind van de rit. Weet iemand waarom ze voorwaarden (steeds) verlengen? Wat doe ik verkeerd? Ook hebben ze al meer dan een jaar mijn laptop. Ik heb al eens een brief geschreven naar de procureur des konings om die laptop terug te krijgen, maar heb hierop nooit antwoord gekregen. Ondanks dat ik natuurlijk wou dat niets van alles ooit gebeurd was, zou ik graag willen dat dit stopt en mijn uiteindelijke straf graag willen weten, maar door het steeds verlengen komt het maar niet voor de raadkamer en dus ook niet voor de correctionele.... Ik weet dat ik hier veel geschreven heb maar mijn vraag is vooral of het zoals mijn voorgevoel mij zegt slecht nieuws is dat de voorwaarden steeds weer worden verlengd?

Alvast bedankt aan wie dit leest.

Beste groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 25 mei 2021 18:10

Misschien voor de volledigheid eens vertellen wat u juist gedaan heeft, wat de beschuldigingen zijn en welke voorwaarden men u heeft opgelegd.

Straatkat
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mei 2021 18:32

Oh ja, sorry ... u hebt gelijk. Wat mij ten laste wordt gelegd is: Belaging en schriftelijke doodsbedreiging.
Of gewoon bedreiging, weet ik niet meer 100% zeker. Wel, houd ik me heel strikt aan mijn voorwaarden. Ik heb contactverbod met twee personen, ik dien me psychiatrisch verder te laten begeleiden, en ik dien mijn afspraken met de psychiater na te komen/in behandeling te gaan voor mijn eventuele alcoholproblematiek. Heb ik allemaal gedaan/houd ik me nog steeds aan. Nu dus al een half jaar...

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 25 mei 2021 18:53

Contactverbod met de personen die u bedreigde, vermoed ik? Dit zal voor langere termijn zijn, zal normaal gezien ook na veroordeling blijven. Voor de andere zaken zal het afwachten zijn voor het proces, zoals bekend zitten we met een gigantische achterstand bij Justitie en corona gaat hier niet geholpen hebben.

Straatkat
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mei 2021 19:20

Ja, klopt. Contactverbod met de personen die ik bleef 'belagen' met de vraag hoe het er voor stond tussen ons. Ik schrijf belagen tussen haakjes omdat het nooit mijn bedoeling was om te belagen, maar ik wel begrijp waarom het wel zo was uiteindelijk. Dit contactverbod zal er naar mijn vermoeden inderdaad voor altijd blijven. Ik heb het er niet moeilijk mee om me er aan te houden, ik wenste immers enkel deze klaarheid. Alleen is het soms lastig omdat beide artsen (psychiaters) zijn en ik dus steeds zeker moet weten dat zij niet daar werken waar ik mezelf eventueel laat begeleiden. Zij verhuizen af en toe. Maar goed, Ik wist niet van de gigantische acherstand bij Justitie. Dit biedt me enigszins wel rust dat het niet noodzakelijk hoeft te zijn dat ikzelf iets verkeerd doe, waardoor deze voorwaarden alweer werden verlengd. Ik dank u heel erg voor uw antwoord.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 26 mei 2021 13:50

Voorwaarden opgelegd door de raadkamer?
Vraag eens aan justitie-assistent hoe dikwijls deze voorwaarden kunnen verlengd worden.

maarke
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 mei 2021 18:37

zolang onderzoek loopt kunnen voorwaarden verlengd worden, telkens voor max 3 maand, is er een gerechtspsychiater aangesteld ?

Straatkat
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 mei 2021 13:50

Ik ben nog niet voor de raadkamer verschenen, deze voorwaarden werden mij opgelegd door de onderzoeksrechter.
Het is een goede tip om bij mijn justitie assistente na te vragen hoe vaak ze kunnen verlengen.
Ik hoorde inderdaad ook dat dit kan zolang het onderzoek loopt. Ik wil mijn feiten nu niet minimaliseren,
maar vind het wel straf dat het onderzoek "zo lang" loopt. Ik heb immers ook nooit ontkent.
Vorige keer toen het met drie maanden verlengd werd heb ik inderdaad een gerechtspsychiater gesproken in die tijd.

maarke
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 mei 2021 16:16

heb je jouw verslag gerechtspsychiater al gekregen via advocaat ?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 28 mei 2021 18:37

maar vind het wel straf dat het onderzoek "zo lang" loopt.
De glaciale "snelheid" waarmee Justitie werkt, heeft zoals je merkt wel op meer vlakken gevolgen

Gaat veel verder dan basisfeit dat er nog geen vonnis is

Straatkat
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#11 , 29 mei 2021 12:05

Ik heb nog geen verslag onvtangen van mijn advocaat. Hij is zeer moeilijk te bereiken.
Waarschijnlijk zou ikzelf ook niet goed weten wat ik uit dat verslag dan dien op te maken...
Tenzij het klare taal is. En ja, ik begrijp wel dat justitie heel veel werk heeft... Ik leg me er gewoon bij neer.


maarke
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#13 , 01 jun 2021 11:36

best weten wat de diagnose psychiater is daarop kun je eventueel reageren.
> oorzakelijk verband tussen stoornis en misdrijf ,

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”