EHRM ,Europees hof rechten van de mens

JFW
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

EHRM ,Europees hof rechten van de mens

#1 , 18 mei 2021 11:19

Hallo,
Na een uitspraak hoger beroepsprocedure arbeidsrechtbank ben ik naar cassatie geweest.
Intussen is deze verworpen.

Ter voorbereiding om procedure te voeren voor het EHRM had ik graag info gekregen welke Jurist, advocaat me in deze kan bijstaan en wat ongeveer de kostprijs is waarmee je rekening moet houden.
Hoelang duurt zo'n procedure ongeveer ?

Bedankt voor alle info.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mei 2021 13:48

Ik lees in uw topic dat u van de arbeidsrechtbank naar Cassatie bent gegaan? Ik vermoed dan ook dat u in beroep bent gegaan bij het Arbeidshof en daarna pas in cassatie bent gegaan?
Ik raad u aan om u toch goed te informeren of dit een casus voor het Europees Hof voor de Rechten van de Mens of voor het Europees Hof van Justitie en vooral of het überhaupt zin heeft om deze rechtsprocedure te volgen. Uw vakbond kan een goede informatiebron zijn. Misschien kort toelichten waarover het eigenlijk gaat?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

JFW
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 mei 2021 14:04

Beste,
inderdaad eerst naar arbeidshof geweest, dan cassatie .
Schendingen EVRM 6.1, 6.2, 6.3

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 18 mei 2021 14:16

zie https://www.echr.coe.int/Pages/home.asp ... nts/dut&c=

Gelet op uw vorige topics, zou ik toch HEEL goed nadenken of u hiermee verder wil. Vraag zeker ook de visie van uw advocaat. De procedures kunnen u meer geld gaan kosten dan wat het opbrengt.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mei 2021 16:56

Leen, dank je wel. Ik heb de andere topics ook nog eens gelezen en heb moeten constateren dat deze telkens werden afgesloten. Ik zie dat ik in deze zelf ook antwoorden heb gegeven. Ik sluit me aan bij jouw opmerking en raad TS aan de links die ik destijds heb vermeld nog eens grondig na te lezen. En zoals Leen stelt en ik u ook reeds eerder heb geadviseerd. Bezint eer ge begint.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”