Wat na uitspraak Hof van Beroep ??

Flipper1965
Topic Starter

Wat na uitspraak Hof van Beroep ??

#1 , 24 jan 2009 21:03

Op 21.01.2009 is de uitspraak van de Correctione Rechtbank door het Hof van Beroep te Antwerpen bevestigd.
Hierdoor dient mijn ex vriendin mij, een door mij aangegane lening voor haar, terug te betalen. Het gaat om een bedrag van ongeveer 32000 euro.
Mijn ex is zelfstandige en haar winkel is een éénmanszaak op haar naam.
In het verleden had ze financiele problemen en stond op de zwarte lijst bij de nationale bank. Of dat nu nog zo is weet ik niet. Ik vermoed van niet gezien ik haar toen uit de miserie heb geholpen.
Wat zijn de volgende stappen die ik moet ondernemen om zo vlug mogelijk aan mijn centen te geraken ?
Moet ik zelf een deurwaarder sturen om het vonnis te laten betekenen of gebeurd dat door de Rechtbank zelf ?
Moet ik daar de inboedel laten opladen en hoe lang duurt dat eer dat effektief gebeurd ???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 jan 2009 11:53

Uit ‘een door mij aangegane lening voor haar, terug te betalen‘ leid ik af dat het een louter burgerlijke zaak was.

Indien zij niet vrijwillig verklaart te berusten in dit arrest dan geldt : “Art.1495.Geen veroordelende beslissing kan worden ten uitvoer gelegd dan nadat zij aan de partij is betekend. Onverminderd...kan de veroordeling tot betaling van een som geld, die het voorwerp is van een beslissing waartegen nog gewone rechtsmiddelen openstaan, niet worden ten uitvoer gelegd voor het verstrijken van een maand na de betekening van de beslissing, tenzij voorlopige tenuitvoerlegging daarvan is gelast. Die bepalingen gelden op straffe van nietigheid van de daden van tenuitvoerlegging.”(Gerechtelijk Wetboek).

Draag een gerechtsdeurwaarder van uw keuze op het arrest te betekenen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”