Afbetalingsplan gerechtsdeurwaarder?

Johanna_x
Topic Starter
Berichten: 2

Afbetalingsplan gerechtsdeurwaarder?

#1 , 06 jan 2009 13:42

Hallo allemaal,

Een maand of 2 geleden heb ik een oproep gekregen om te verschijnen voor de vrederechter aangaande een aantal facturen die niet betaald werden aan een ziekenhuis. Wij waren indertijd bezig met IVF en dit heeft vrij lang geduurd. Wij kregen allerlei fakturen thuis en we dachten dat we de meesten betaald hadden. Alle fakturen die ik heb ontvangen, heb ik ook betaald. tenminste, dat dachten wij dus.
tot die plotse verschijning van de gerechtsdeurwaarder.

Wij willen nu de zaak natuurlijk opgelost zien maar het gaat over een bedrag van 1500 euro dat we niet zomaar kunnen ophoesten. Ik zou dus aan de gerechtsdeurwaarder en/of het ziekenhuis een afbetalingsplan willen voorstellen.

Kan ik dit bij voorbaat voor het verschijnen aan de vrederechter, of MOET dit besproken worden in de rechtbank zelf? Gaat de gerechtsdeurwaarder hiermee akkoord (mogen) gaan? Ik zie het absoluut niet zitten om naar de vrederechter te gaan en zoek dus een snelle oplossing.
Wij betwisten ook het niet-betalen niet, want we hebben een lijst gekregen van de niet-betaalde fakturen. Het gaat hier puur over een verwarring, gezien de situatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#2 , 06 jan 2009 18:02

Uit jouw verhaal kan ik veronderstellen dat de deurwaarder enkel een dagvaarding om te verschijnen voor de Vrederechter is komen afgeven.
Je zou best toch naar die zitting gaan met een, voor jullie haalbaar en voor de schuldeiser aanvaardbaar, voorstel van afbetaling.
Je hoeft helemaal geen 'schrik' te hebben om bij de vrederechter te moeten komen.

Johanna_x
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 07 jan 2009 13:33

Rebel, het gaat inderdaad om een dagvaarding.
Indien het niet mogelijk is om te gaan wegens werkverplichtingen, wat gebeurt er dan?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 29 jan 2009 18:52

best wel gaan --- anders heb je daarna geen ' poot' meer om op te staan en zal de deurwaarder het vonnis ten uitvoer komen leggen - zonder kans op afbetaling

dus neem kontact op met de griffie leg de zaak uit en vraag wat u kan doen ( is uitstel vragen en de zaak vb een periode laten opschuiven)

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”