rare situatie ( verschijnen voor vrederechter )

Cruzer
Topic Starter
Berichten: 15

rare situatie ( verschijnen voor vrederechter )

#1 , 21 okt 2008 23:08

Vandaag een zeeeer rare situatie meegemaakt .

Het verhaal .

Vandaag werd ik opgebeld door een jonge man hier uit de omgeving ( 2 km vandaan ) .
Ik was heel vroeger kameraad met die kerel .
Omdat die kerel raar begon te doen enz. heb ik afstand genomen van onze vriendschap en deze op een deftige manier verbroken .
Nadien is het met die kerel bergaf gegaan ( psychisch ) en heeft in een psychiatrie gezeten enz.
Nu woont de kerel terug thuis .
Ik heb al zeker 10 jaar geen contact meer met die kerel , en wanneer ik hem met de fiets passeer dan spreken we ook niet tegen elkaar .
Maar er is nooit ruzie geweest ofzo of tijdens onze vriendschap iets gebeurt .

Nu krijg ik dus vandaag van die kerel telefoon dat ik een oproeping van het vredegerecht mag verwachten .

Ik vraag hem hoe hij dat kan weten , en dat hij mij wel voor de vrederechter moet oproepen , anders kan hij dit niet weten .
Hij weigert toe te geven dat hij deze oproeping heeft aangevraagd .
Wel zegt hij dat zijn advocaat dit tegen hem gezegt heeft enz , enz .
Ik zou verdorie niet weten waarom hij me oproept voor de vrederechter want ik ben met deze kerel al zeker minimum 10 jaar nimmer meer in contact geweest.
Ik denk dat die kerel weer psychische stoornissen heeft .

Mijn vraag is wel of ik klacht kan gaan neerleggen tegen deze kerel voor of na de verschijning voor het vredegerecht ?

Wat raden jullie me aan ?

Zou ik naar het vredegerecht gaan indien ik een oproeping krijg , of zou ik passen ( want ik mag weigeren te gaan ) ?


Ik ben natuurlijk wel benieuwd welke reden hij opgeeft voor die verschijning ?

Is echt wel lachwekkend , maar stel me er toch vragen bij .

Mijn ouders zijn natuurlijk niet gerust omdat die man een psychisch verleden heeft en dus ook tot tweemaal toe heeft gebeld naar mijn ouders om naar mij te vragen en me dus te vermelden i.v.m die dagvaarding voor het vredegerecht.


Graag een reactie en wat ik hiertegen kan doen .

Ik wil de ouders van deze kerel wel niet opzadelen met kosten , want ze hebben weet van zijn problemen .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 22 okt 2008 10:37

Wie weet gaat het hier niet om 'voorlopige bewindvoering' of om de bescherming van de 'geesteszieke'.

De vrederechter kan in die gevallen IEDEREEN horen die hij nodig acht...in deze zijn uw 'eventuele' klachten verloren moeite...
Wacht de uitnodiging af...

Cruzer
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 22 okt 2008 15:10

Vandaag heeft hij terug gebeld .

Hij zegde me dat als ik bekentenissen zou afleggen bij de hoofdgriffier alles in orde zou komen . :roll:

Ik heb hem vriendelijk verzocht mij nimmer op te bellen want dat ik er anders de politie zou bijhalen .

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”