Onsplitbaarheid

sidoniake
Topic Starter
Berichten: 56

Onsplitbaarheid

#1 , 06 mar 2021 23:44

Ik ben samen met mijn broers en zussen gedagvaard door de schuldeiser van mijn zus. Het betreft de verkoop van een onroerend goed waarvan we allen mede-eigenaar zijn.
Ben ik verplicht om voor de rechtbank te verschijnen?
Indien ik de eerste maal niet aanwezig ben zal waarschijnlijk de zaak uitgesteld worden.
Maar wat indien ik de 2de maal ook niet aanwezig ben?
Krijg ik dan hetzelfde vonnis als mijn broers en zussen, omwille van de onsplitbaarheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 07 mar 2021 12:04

Ben ik verplicht om voor de rechtbank te verschijnen?
Neen.
Je kan een advocaat sturen om je te vertegenwoordigen.

Of niet ...
Maar dan worden uw argumenten ook niet gehoord.

Krijg ik dan hetzelfde vonnis als mijn broers en zussen, omwille van de onsplitbaarheid?
Het uiteindelijke vonnis zal gelden voor alle eigenaren


Jullie kunnen ook het aandeel in het onroerend goed van de zus-met-schulden uitkopen indien jullie het onroerend goed gezamenlijk in bezit willen houden - uiteraard in overleg met de schuldeiser & aan wat zij een faire prijs zien voor aandeel vd zus.

Rechtszaak kan dan stoppen.
Scheelt voor iedereen onkosten.
Kan best mogelijk meer opbrengen dan gerechtelijke openbare verkoop (hogere kosten, geen zekerheid op kopers of een goede prijs)

https://www.notaris.be/nieuws-pers/deta ... ember-2018

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”