Aansprakelijkheid notaris bij fout vergunning

roark2120
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aansprakelijkheid notaris bij fout vergunning

#1 , 05 mar 2021 10:43

Bij de verkoop van de woning via een aankoop-verkoopbelofte werd er in het document een vergissing gemaakt.

Het betreft een woning waar deel A vergund was en deel B niet. In het contract werd gezet: de verkoper levert de vergunning aan voor het deel B en aanvaard dat er geen vergunning is voor het deel A. Het contract bepaalde verder dat de verkoop ontbonden kon worden indien de stedenbouwkundige vergunningen niet in orde waren, uitgezonderd dus voor deel A.

De koper zegt dus nu, ik kan de aankoopoptie niet lichten omdat er geen vergunning is voor deel B en dat is ook niet opgenomen in de uitzonderingen. Dus ik heb hierdoor wel verlies geleden.

Ik heb er inderdaad ook zelf overgelezen jammer genoeg, maar daarom had ik, dacht ik dan, een notaris.

Is de notaris hiervoor aansprakelijk? En is het de moeite om hier verder op in te gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 05 mar 2021 21:04

Wat zegt de notaris? Je kan,immers aantonen met documenten dat B niet vergund was en A wel en dat er dus een foutje in de akte zat.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”