planning agenda hof van beroep te brussel

jo.
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

planning agenda hof van beroep te brussel

#1 , 02 mar 2021 17:15

Hoi,

In november 2019 heb ik en mijn advocaat besloten om na mijn negatieve uitspraak in rechtbank eerste aanleg te brussel (burgerlijk) in beroep te gaan.
heeft er iemand een idee hoeveel maanden, jaren ik nog zou mogen wachten eer mijn zitting zal doorgaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 02 mar 2021 19:09

Zijn alle conclusie termijnen door? (In Brussel komt een zaak pas op wachtlijst nadat alle termijnen door zijn... en dan is de wacht tijd afhankelijk van welke kamer)

Voor welke kamer?

jo.
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2021 09:41

Ik denk dat de tegenpartij hun laatste conclusie nog moet indienen een van deze weken.

het zou de burgerlijke kamer zijn (nderlands).

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 03 mar 2021 10:10

Ik denk dat de tegenpartij hun laatste conclusie nog moet indienen een van deze weken.

het zou de burgerlijke kamer zijn (nderlands).
Op deze website: https://dossier.just.fgov.be/nl/wachtlijsten.php
Kan u met het rolnummer de 'vermoedelijke' datum zien. (als er geen datum zichtbaar is, dan is de zaak nog niet op wachtlijst ... Als er een datum zichtbaar is, dan kan deze nog steeds schuiven (een jaar -2 jaar).

Er zijn verschillende burgerlijke nederlandstalige kamers ...
sommige kamers hebben een wachtlijst van 8 jaar ... sommige één van 5 jaar ... sommige 3 jaar en sommigen 6 maand (maar ik ben er zeker van dat uw zaak niet onder dat laatste zal vallen)

jo.
Topic Starter
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 mar 2021 11:12

Oke, bedankt ;

Vermoedelijke vaststellingsdatum om te pleiten : 02/2022

Kali
Berichten: 762

#6 , 03 mar 2021 11:15

Oke, bedankt ;

Vermoedelijke vaststellingsdatum om te pleiten : 02/2022
Dan hebt u geluk
Deze datum kan nog een paar maanden in elke richting schuiven, u kan via de website regelmatig eens checken of de vermoedelijke datum gewijzigd is.

Ongeveer een maand voor de effectieve pleitdatum wordt u verwittigd.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”