fraude advocaat en notaris

herwigsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

fraude advocaat en notaris

#1 , 26 feb 2021 09:24

Geachte,

Ik heb een klacht neergelegd bij de Stafhouder te Brugge, en bij de Kamer van Notarissen.
Er zijn duidelijk bewijzen van fraude bij de verdeling nav mijn echtscheiding.

Niemand neemt zijn verantwoordelijkheid en dekken hun vernatwoordelijkheid toe met stilzwijgen, nu al jarenlang.

Zo ook mijn neerlegging van een klacht bij een Onderzoeksrechter te Kortrijk.Dht hoorde mijn klacht en hij werd goedgekeurd.
Tijdje later werd mijn dossier overgenomen door onderzoeksrechter en alles geraakte in de doofpot.
Er was een uitspraak, maar mijn bewijzen werden niet gehoord.

De Hoge Raad voor Justitie bevestigde mij dat het dossier in Kortrijk stof verzamelde, maar er volgde geen actie.

Kan dit zomaar dat alles in een rechtbank in de doofpot geraakt omdat er notabelen bij betrokken zijn?

Ik schreef de huidige minister van Justitie aan, maar kreeg ook geen gehoor.

De Federale politie verwijst mij naar de politie Kortrijk worden mijn rechten voor een onderzoek overal gefnuikt.
Wat kan er nog gedaan worden?
Dank voor uw mening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
herwigsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 feb 2021 10:50

Ik zou graag namen vermelden, we weet ondervonden anderen ook inbreuken bij die personen?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 feb 2021 11:00

In het kader van de GDPR en de privacy mogen er m.i. op dit forum geen namen vermeld worden. Als dit toch zou gebeuren is dit forum m.i. verplicht vooralsnog de namen te verwijderen en indien u blijft aandringen uw topic te verwijderen. Tegen een uitspraak kan er altijd hoger beroep aangetekend worden. Heeft u in deze alle rechtsmiddelen TIJDIG uitgeput?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 27 feb 2021 11:02

Ik zou graag namen vermelden, we weet ondervonden anderen ook inbreuken bij die personen?
Dat valt onder laster en eerroof, en is ook niet de bedoeling van dit forum.

Sirkii
Berichten: 5395

#5 , 27 feb 2021 17:35

Kan je - zonder namen en met weinig detai- (bv geen exacte bedragen) kort beschrijven wat je aanvecht? Als je dat wil natuurlijk. Misschien kan dan iemand alhier een nuttige reactie geven.

herwigsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 feb 2021 20:39

Ik stelde een oneerlijke prestatie vast van een notaris. Om zuiver financiële voordelen heeft hij oneerlijk gehandeld. Ik klaagde dit aan op verschillende manieren, ook door een klacht bij een Onderzoeksrechter. De onderzoeksrechter die mijn klacht begreep en onderzoek aanbevolen heeft, werd door een andere het dossier afgenomen. De nieuwe onderzoeksrechter deed geen onderzoek meer ... er zijn hooggeplaatste mensen die dit onderzoek geen kans gunnen omdat de advocate in kwestie, die de notaris beïnvloedde, de echtgenote is van een ex-minister. Dit is waarschijnlijk geen alleenstaand geval? Moeten de burgers niet beschermd worden tegen dergelijke praktijken? Kan dit alleen in de rechtbank van Kortrijk zoiets?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 feb 2021 16:00

https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl/klachten

Ik raad u wel aan om zeer goed na te denken voor u hier aan begint. Ik raad u dan ook aan om bv. eerst eens contact op te nemen met de juridische dienst van uw OCMW of een Bureau voor Juridische bijstand. Ik weet misschien wel waar u aan begint, maar niet waar u eindigt. Ik vrees immers dat u zich op zeer glad en misschien ook zeer dun ijs begeeft. Zouden al de betrokken instanties het dan allemaal fout hebben en u het bij het rechte eind hebben?

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#8 , 28 feb 2021 18:00

"Kan dit zomaar dat alles in een rechtbank in de doofpot geraakt omdat er notabelen bij betrokken zijn?"

Bent u wel zeker dat u hebt gedagvaard? Of is er reeds een uitspraak in uw nadeel?
Uw verhaal hangt met haken en ogen aaneen want een rechtsgang verloopt niet zoals u beschrijft..

" omdat de advocate in kwestie, die de notaris beïnvloedde,"

Dat is perfect legaal. Het behoort tot de kerntaken van een advocaat: beïnvloeden voor het heil en verdediging van de cliënt.

"Er was een uitspraak, maar mijn bewijzen werden niet gehoord."

Wat voor "uitspraak" en van wie? Enkel een vonnis of arrest heeft rechtskracht.

"De Hoge Raad voor Justitie bevestigde mij dat het dossier in Kortrijk stof verzamelde,"

Maar er is toch al een uitspraak volgens uw eigen zeggen....

"Wat kan er nog gedaan worden?"

De notaris dagvaarden voor zover dat nog niet is gebeurd.
Maar dan moet u wel sterk in uw schoenen staan en iets doet me daaraan twijfelen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

herwigsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 mar 2021 11:31

Dank voor uw berichten. Haken en ogen idd omdat ik hier nog niet alle stappen die ik al deed uit de doeken deed. Er is echt wel fraude in het spel van advocaat en notaris om mij te benadelen. De notaris dreigde al met n rechtszaak wegens laster. Ik vroeg hem om dit zeker te doen zodat de bewijzen eindelijk boven water zouden komen. Ik hoorde hem nooit meer. Dank voor jullie mening!!

bosprocureur
Berichten: 6853

#10 , 01 mar 2021 12:07

Goede raad :

Laat
Het
Los !

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”