Strafblad veiligheidsagent

Rrr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Strafblad veiligheidsagent

#1 , 19 feb 2021 06:28

Beste, Ik werk al 10 jaar als veiligheidsagent , onlangs heb ik een attest van goedgedrag en zeden aangevraagd . Ik heb altijd een blanco attest ontvangen maar op het laatste attest staat er ineens iets op mijn strafblad feiten van 20 jaar geleden over opzettelijke slagen en verwondingen met arbeidsongeschiktheid tot gevolg . Kan ik mijn werk verliezen voor feiten van 20 jaar geleden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd
Berichten: 514

#2 , 23 feb 2021 11:35

Ik kan niet op uw vraag antwoorden of u uw werk kan verliezen daar ik niet meer op de hoogte ben van de wetgeving inzake veiligheidsagenten. Ik ben ook geen jurist.
Misschien maakt uw werkgever er geen probleem van omdat het 20 jaren geleden is gebeurd of omdat het om een overtreding gaat die geen negatieve impact zal hebben op uw werk.

Je hebt een algemeen model, een ander om met kinderen te mogen werken en nog een ander om in de bewaking te mogen werken.
Misschien heb je nu het foute model gekregen?

Mijn ex was een veiligheidsagent en heeft hetzelfde voor gehad. Maar in zijn geval heeft hij jaren foutief een blanco document gehad en na 10 jaar stond het er plots wel op. Ook al heeft de commisaris toegegeven dat het jarenlang fout was, ze haalden het er niet af.
Mijn ex heeft toen eerherstel aangevraagd en gelukkig hadden we nog wel de betaalbewijzen naar het slachtoffer en de rechtbank zodat hij zijn eerherstel binnen een normale termijn gekregen heeft.

Veel succes!

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 02 mar 2021 14:14

Idd. u zal moeten kijken op strafblad waarover de feiten juist gaan en dan navraag doen via griffie plaats van de uitspraak of er nog openstaande kosten maar vermoedelijk schadevergoedingen aan slachtoffers dienen betaald te worden.
Vraag voor eerherstel loopt via parket die dan aan politie opdracht geeft om een onderzoek in te stellen.
Gezien termijn zal u alle slachtoffers moeten aanschrijven (via AS) en vragen of ze nog vergoeding willen.
Kan voldoende zijn dat u aan parket kan bewijzen dat u getracht hebt iedereen te vergoeden. Uw wijkinspecteur kan u daarbij helpen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”