Kan ik de factuur van mijn advocaat betwisten (geen ondertekend contract)?

Atlantis32
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kan ik de factuur van mijn advocaat betwisten (geen ondertekend contract)?

#1 , 12 feb 2021 14:58

Ik werk samen met een advocaat die mij door een gemeenschappelijke kennis is aanbevolen. We hebben nooit een contract getekend, ik heb zijn tarieven nooit ontvangen. Hij opende een dossier voor mij en ik betaalde de eerste factuur.

Fast-forward 2 jaar later.
De items waar ik zijn hulp bij nodig had, zijn nog steeds niet opgelost.
In feite heb ik hem de afgelopen 6 maanden meerdere keren expliciet gevraagd om een officieel verzoek aan de andere partij te doen, en hij liet me pas weten dat hij geen juridische stappen had ondernomen.
Ik heb hem ook herhaaldelijk gevraagd om te berekenen wat mijn kosten of compensatie zouden zijn bij de verdeling van goederen, tijdens de afgelopen 2 jaar heeft hij geen cijfers genoemd en verwees alleen naar een Excel-berekening die ik zelf heb gemaakt.

Ik weet niet wat ik kan verwachten met betrekking tot zijn volgende facturen. Kan ik de tijd die hij over de laatste 6 maanden besteed aan “mijn vragen beantwoorden” = in feite het negeren van mijn herhaalde vragen om juridische stappen te ondernemen, betwisten?
Kan hij mij zelfs zonder contract factureren?
Kan ik een beroep doen op malpraxis omdat hij herhaaldelijk mijn vragen ontwijkt en mijn zaak ophoudt, waardoor ik materiële schade en onnodige vertragingen oploop? Hij legde eens telefonisch uit hoe een andere advocaat gewoon wat antwoorden zou sturen om de procedure te vertragen en zijn facturering te verhogen, en ik vermoed nu dat hij hetzelfde doet.

Alvast bedankt!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding