Voorlopige hechtenis

JILL'S
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Voorlopige hechtenis

#1 , 08 feb 2021 12:38

Beste

Een vriend van mij zit in de gevangenis in voorlopige hechtenis. Morgen komt hij opnieuw voor de raadkamer. Ondertussen zit hij daar 2, 5 maand. Indien het verlengd wordt, komen er meteen 2 maanden bij.

Graag had ik gehoord of de kans bestaat dat ze hem vervroegd vrijlaten. Hij kwam in het verleden niet in aanmerking met Justitie. Hij werkt mee in de gevangenis, wordt daar positief ervaren. Tot op heden zijn er geen bijkomende elementen. De raadkamer verwachtte dat hij zijn levensverhaal neerschreef. Hij deed dit. Daarnaast heeft hij een domicile en werk. Er zijn weinig elementen tegen hem waardoor ik mij af vraag hoelang kunnen ze hem in voorlopige hechtenis houden ipv onder voorwaarden.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2021 13:28

Niemand kan u vanop dit forum daarover uitsluitsel geven zelfs al zouden ze kennis hebben van het dossier. Het is aan de raadkamer om over de verdere aanhouding te beslissen. Zijn raadsman zal hem toch wel al de ter zake geldende procedures hebben uitgelegd. Het is aan zijn raadsman om alle elementen aan te brengen om de voorlopige hechtenis te beëindigen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”