Collocatie

Joke@1982
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Collocatie

#1 , 05 feb 2021 20:22

In de zomer van 2019 ben ik gecolloceerd geweest door mijn moeder. In het verslag staan allerhande feiten die niet correct zijn. In een bepaald verslag waar de grofste kenmerken staan wordt er vermeld dat dit uit een verslag van de huisdokter komt en ondertekend door moeder. Het medisch verslag waar ze naar verwijst bestaat niet. Mijn dokter heeft dit ook nooit verklaard. Alsook de dokter van de instelling schrijft dat er geen eigenaardige gedragingen waren. Het is blijkbaar nooit onderzocht geweest. Ik wil het pestgedrag van mijn moeder aanklagen. Weet er iemand bij welke advocaat ik hiermee terecht kan en onder welke juridische vorm dit valt? Voor mezelf is het heel belangrijk dat dit wordt rechtgezet maar ze heeft ( politiek ) blijkbaar de macht en geraakt overal weg mee.
Alvast dank om mee te denken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 05 feb 2021 23:04

een collocatie word niet zomaar gedaan en is altijd met reden waaronder een gestaafd attest van een arts.

als u niet akkoord zou hebben gegaan had u gehoord moeten worden door de vrederechter.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 06 feb 2021 13:37

Vooraleer over te gaan tot een collocatie wordt er een procedure opgestart via vrederechter ( die de zaak ook opvolgt ) , MET doktersverklaring .
Ofwel een spoedprocedure , via politie , die de procureur des konings inlicht .

Daarover moet een dossier bestaan , die u moet kunnen inkijken .
Vooraleer van " pestgedrag " te kunnen spreken , moet u ook weten wat er in dat dossier aanwezig is .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2021 16:40

Gezien de gedwongen opname is afgelopen zou ik dit laten rusten en alles in het werk stellen om niet meer in deze situatie te raken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”