zonder toestemming

verstreken
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

zonder toestemming

#1 , 02 feb 2021 19:41

Mijn zaak in hoger beroep is gepleit niet door mijn eigen advocaat, maar zij heeft iemand anders aangesteld om te gaan pleiten! Ik was hiervan niet op de hoogte! Gezien het belang van deze zaak, en het hier om veel geld gaat, voel ik persoonlijk dat deze zaak niet voldoende verdedigd moet zijn waar ik als burger recht op heb, en dit zeker nadelig kan uitvallen betreft het vonnis, kan ik nog iets ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 02 feb 2021 19:50

Inhoudelijk niet. Hebt u tijdens de zitting tegen de gang van zaken geprotesteerd?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 02 feb 2021 20:06

Gebeurd regelmatig dat een advocaat een collega aanstelt om hem tijdelijk te vervangen bvb wegens ziekte. Of zou jij willen dat uw advocaat met hese stem en keelpijn zwijgt in de zaal en de zaal een paar maanden laat uitstellen?
Hij zal zijn collega vooraf wel de nodige richtlijnen hebben gegeven.
l

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 feb 2021 22:03

1. Tenzij anders overeengekomen tussen advocaat en client mag een advocaat de zaak laten pleiten door een andere advocaat.
2. Is de uitspraak van de rechtbank in uw nadeel? indien ja, heeft dit iets te maken met wie u ter zitting heeft verdedigd? Het belangrijkste zijn de conclusies die vooraf moeten worden neergelegd en waarop de rechtbank moet antwoorden. De invloed van het pleidooi is vrij beperkt (behalve voor een jury in assisen).
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”