Rechtzaak gewonnen

Karo217
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rechtzaak gewonnen

#1 , 29 jan 2021 09:07

Geachte

Mijn vriend heeft een paar jaar geleden een auto aangekocht met verborgen gebreken.
Hij heeft dit proces gewonnen in december 2019.

Tot op heden geen betalingen ontvangen.

Advocaat al die tijd proberen te contacteren en dit zonder gehoor.

Vorige week een mail gestuurd naar zijn advocaat en daarin vermeld dat we stappen zouden ondernemen indien deze weer niet zou reageren.

Ineens kon hij wel antwoorden en wist hij te vertellen dat de verkoper van mijn vriend zijn auto spoorloos was.

Afgaand op de slechte reviews op Google van deze advocaat, denken wij eerder dat er iets anders gaande is.
Maar welke stappen kunnen wij ondernemen?

We spreken hier over een bedrag van rond de 8000 euro!

Natuurlijk willen wij geen kosten meer maken voor een zaak die we sowieso gewonnen hebben.

Wie kunnen wij contacteren om te controleren of alles wel correct is verlopen?

Mvg
Karolien De Kerpel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 29 jan 2021 09:41

Om te beginnen twee zaken

U verwijderd uw naam best uit dit forum, en dan:

Wat zegt uw eigen advocaat?
Ik heb begrepen dat u een vonnis hebt. Is dat al betekend aan de tegenpartij?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jan 2021 11:21

Natuurlijk willen wij geen kosten meer maken voor een zaak die we sowieso gewonnen hebben.
Als de tegenpartij niet vrijwillig betaalt moet u laten uitvoeren door een gerechtsdeurwaarder. Die kosten komen ten laste van de tegenpartij. Maar als deze niet solvabel is zal u die moeten betalen.
Voor die tenuitvoerlegging hebt u geen advocaat nodig. U kan op de griffie van de rechtbank informeren of de uitgifte van het vonnis al afgeleverd werd. Als dit niet het geval is kan u die uitgifte bestellen en contact opnemen met een gerechtsdeurwaarder.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”