Collocatie en hoger beroep

gertdewitte
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Collocatie en hoger beroep

#1 , 24 dec 2020 21:28

Iemand van mijn vriendenkring is gecolloceerd voor 40 dagen via de normale procedure. Hij wilt graag hoger beroep aantekenen. Wie kan hier meer info over geven?

Zijn familie heeft dat gedaan voor maar een peulenschil! Een eeuwig durende vete tussen 2 broers puur om hem een lesje te leren. Familie heeft samengespannen en hij zit binnen voor 40dagen!! Ergste is dat nu de familie de smaak te pakken heeft en nu al dreigt om telkens terug te colloceren voor minste! Hoe kan dit in België?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 dec 2020 22:05

collocatie gebeurt niet zonder reden, ik heb er zo al genoeg moeten uitvoeren als ambulancier.

wat verstaat u onder "peuleschil"?

gertdewitte
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 dec 2020 23:26

collocatie gebeurt niet zonder reden, ik heb er zo al genoeg moeten uitvoeren als ambulancier.

wat verstaat u onder "peuleschil"?
Ruzie met de andere broer die ook nog thuis woont. Hij trekt de andere familieleden erbij en stappen naar de rechter. Ze zien hem liever kwijt als rijk om bep. persoonlijke privé redenen(*lees geaardheid). Ergste is dat hij nergens terecht kan vanwege financiële problemen. Nu heeft de familie bloed geroken en dreigen met telkens naar de rechter te stappen als hij niet “luistert”.

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 25 dec 2020 01:05

er zal wel meer aan de hand zijn dan alleen ruzie over zijn geaardheid

collocatie komt er pas na tussenkomst van de vrederechter en een verslag van een arts en/of psychiater en vaak nadat de vrederechter de persoon in kwestie gezien en gesproken heeft.

ik heb nog nooit iemand om zijn geaardheid moeten colloceren

wel omdat hij/zij daar met worstelt en zichzelf iets dreigde aan te doen (of aangedaan heeft), vaak mensen met een lange voorgeschiedenis.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 dec 2020 10:37

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 dec 2020 11:32

Hoger beroep: verzoekschrift bij de familierechtbank, binnen de vijftien dagen na kennisgeving vonnis.
Bij procedure gedwongen opname wordt je een advocaat toegewezen. Je vriend moet dit met zijn advocaat bespreken.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”