conclusietermijnen vragen zonder raadsman

rechtbankbezoeker
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

conclusietermijnen vragen zonder raadsman

#1 , 13 nov 2020 12:00

Beste leden,

Ik ben op zoek naar jullie advies.

De komende maanden moet ik twee keer voorkomen in de rechtbank, éénmaal tegen de fiscus als verzoekende partij en éénmaal correctioneel als beklaagde.

Graag zou ik aan de rechtbank in beide zaken conclusietermijnen aanvragen, echter wil ik dit zelf doen, ik krijg immers wat bijstand van een bevriende rechtenstudent (in laatste jaar) voor het opstellen hiervan.

Kan ik dit als gewone man aanvragen in de rechtbank.

Ik kijk uit naar jullie feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 nov 2020 12:02

De komende maanden moet ik twee keer voorkomen in de rechtbank, éénmaal tegen de fiscus als verzoekende partij
Is dit een inleidingszitting?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

rechtbankbezoeker
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2020 12:17

- met betrekking tot fiscus als verzoekende staat er op de oproepingsbrief "oproeping in de zaak" nergens is vermeld inleidingszitting, wel eerste zitting van de zaak

- in de correctionele zaak staat er op document dagvaarding maar ook nergens dat het een inleidingszitting is, ook hier eerste zitting van de zaak

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2020 14:19

Voor wat de zaak van de fiscus betreft: er worden automatisch conclusietermijnen bepaald (tenzij het verstek is). Schrijf aan de rechtbank welke conclusietermijnen u wil, stuur kopie van dit schrijven naar (de advocaat van) de fiscus en vraag die te bevestigen dat uw aanwezigheid op de zitting niet noodzakelijk is.

Correctionele zaak: u zal aanwezig moeten zijn. U kan vooraf reeds aan de rechtbank schrijven welke conclusietermijnen u voorstelt.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

rechtbankbezoeker
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 nov 2020 17:49

is daar een modelschrijven voor beschikbaar ergens?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”