procureur des konings werkt heel traag

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

procureur des konings werkt heel traag

#1 , 27 okt 2020 15:22

Vorig jaar diende ik bij de politie een klacht in voor een financieel misdrijf waarvan ik de slachtoffer was. Het dossier werd tamelijk snel overgemaakt naar het bevoegde parket, en daar ligt het al ongeveer een jaar. Ik heb de procureur des Konings twee keer aangeschreven en een keer gebeld met een verzoek tot inzage in mijn dossier, maar dit werd elke keer geweigerd met het argument dat het onderzoek nog aan de gang zou zijn.

Aangezien het om geen ingewikkelde zaak gaat vind ik het raar dat de procureur er nog steeds mee bezig is. Hoe lang kan een onderzoek überhaupt duren? Ik wil de procureur niet lastigvallen met een vierde poging, maar ik vraag me wel af wat ik kan doen om het onderzoek te versnellen of ten minste om inzage te krijgen als benadeelde persoon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 27 okt 2020 15:27

Toevallig Brussel? Daar is het algemeen geweten dat ze met een jarenlange achterstand zitten.

cesto
Topic Starter
Berichten: 324

#3 , 27 okt 2020 15:33

Toevallig Brussel? Daar is het algemeen geweten dat ze met een jarenlange achterstand zitten.
Helaas wel! Raar genoeg had de procureur de eerste keer geantwoord dat ik hem 4 maanden later moest weer contacteren. 4 Maanden zijn ondertussen 12 geworden, en nog steeds geen nieuws :cry:

Reclame

Franciscus
Berichten: 38601

#4 , 28 okt 2020 19:57

Geen advocaat op de zaak?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”