Verjaringstermijn schuldbekentenis / lening

wes.deceuster
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verjaringstermijn schuldbekentenis / lening

#1 , 18 okt 2020 15:09

Beste,

om een lang verhaal, kort te maken. Mijn vrouw is werkzaam in 2004 voor een zelfstandige ontwerper (parfum).
De ontwerpster had na enkele maanden niet voldoende financiële slagkracht (ondanks ze op grote voet leefde) om mijn vrouw verder uit te betalen. Na enkele maanden zonder loon te hebben gewerkt, maakt de werkgeefster een document, in onderlinge overeenkomst, op (dat we nog steeds in originele staat hebben). Waarin ze verklaart dat ze van mijn vrouw een bedrag van 5000€ leent (de zogenaamde achterstallige lonen).
En dat ze de som zal terugbetalen ten laatste op 30/6 2005. Uiteraard is dat toen niet gebeurt.
We vinden deze documenten nu terug en vroegen ons af.... Heeft dit nog kans op slagen? is er een verjaringstermijn? Wat zouden onze volgende stappen kunnen zijn?

Uiteraard is dit heel lang geleden maar toen hebben we ook eens bij iemand juridisch advies via via gekregen en als prille twintigers zijn we toen een beetje met een kluitje het riet in gestuurd.

alvast bedankt
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 18 okt 2020 15:13

aangetekend in gebreke stellen

het is de tegenpartij die eventuele verjaring zal moeten inroepen

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 18 okt 2020 15:25

Vordering tot nakoming van een verbintenis: dertigjarige verjaringstermijn.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2020 16:06

Burgerlijk Wetboek Art. 2262bis § 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 18 okt 2020 16:45

Mijn achterhaalde juridische bagage heeft me weer parten gespeeld.

Toen de dieren nog konden spreken luidde artikel2262 B.W.: "verjaren alle rechtsvorderingen, zowel zakelijke als persoonlijke, door verloop van dertig jaar, "
Excuses aan TS, valse hoop gegeven.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”