Bewindvoering

Beagel
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bewindvoering

#1 , 22 sep 2020 06:43

Ik ben aanvrager geweest van een zorgvolmacht tijdens de corona daarom ging alles telefonisch en ik ben nederlandstalig maar alles moest in Franstalig gebeuren want mijn papa woont in een faciliteiten gemeente maar daar is geen vredegerecht dus moest alles in een Franstalige vredegerecht gebeuren ik had wel alle papieren ingevuld in het Nederlands en dat was allemaal in orde,toen ik belde naar het vredegerecht zeide ze me dat de papieren in het Frans moest aangevraagd worden en ze zeiden dat ze me de juiste papieren gingen opsturen en dat ze moesten ingevuld worden en dat ik ze moest terug sturen naar hen en dat heb ik gedaan.
Wat blijkt nu dat ik niet de juiste papieren heb gekregen maar papiren voor bewindvoering, maar de verdere hier zegt dat ik dit niet meer kan intrekken, ik wil dit mijn vader niet aandoen, ik ben er ziek van wat moet ik doen omdat ongedaan te maken????
Groeten baegel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis
Berichten: 3293

#2 , 22 sep 2020 17:06

Een zorgvolmacht is buitengerechtelijke bescherming en de opstelling ervan gaat nooit via een rechter. Het is ook niet iets wat je ‘aanvraagt’ maar iets dat wordt opgesteld door een lastgever (je vader in dit geval) als die nog wilsbekwaam is, waarna ze moet geregistreerd worden.
Je had dus nooit papieren kunnen krijgen van het vredegerecht om een zorgvolmacht op te stellen. Dat gaat meestal via een notaris (al kan het in theorie zonder).

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”