Uitvoering Onroerend beslag zonder advocaat

Temy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitvoering Onroerend beslag zonder advocaat

#1 , 09 sep 2020 15:12

Beste

Ik heb in december '19 een zaak gewonnen waarin de rechter de vonnis uitsprak dat ik mijn centen terug moet krijgen met interesten en kosten.
De tegenpartij zou na betekening vonnis 1 maand de tijd krijgen om in beroep te gaan. De tegenpartij liet na om in beroep te gaan.

Op zich had het vonnis financieel niet veel te beiden aan mij aangezien de solvabiliteit van de tegenpartij aan de lage kant was.

Tot ik in april het nieuws vernam van mijn advocaat dat hij door een erfenis in mede-eigendom was beland samen zijn broers/zussen.
Ik schatte het huis op ongeveer 200000€ waardoor ik na verdeling enkel rond de 40% procent van mijn investering zou kunnen recupereren. Ik was daar redelijk blij mee aangezien ik de hoop al had laten varen om mijn geld ooit terug te zien.

Ik heb toen meteen de opdracht om met hierop te springen. Er zou eerst een hypothecaire attest opgevraagd en na het betekenen onroerend bevel overgaan naar het onroerend beslag. Maar dit was begin april. Toen ik begin juli belde naar de deurwaarder, mijn advocaat reageerde niet per mail, werd er verteld dat de hypothecaire attest al opgevraagd was. Ze vroegen aan mij wat de volgende stap moest zijn. Hierop heb ik gezegd dat ze op nieuws van mijn advocaat moesten wachten.

Ondertussen zijn we begin september en ik heb gezien dat de tegenpartij het pand te koop heeft gezet. Ik heb dit meteen gemeld aan mijn advocaat dat ze dit moet tegen houden. Als ik vraag naar het reden waarom we nog met het beslagprocedure zijn gestart, vertelde hij me dat ze nog naar andere goedkopere alternatieven zochten zoals een loonbeslag. Ik vind dit heel vreemd, want ik zou denk dat alles verkopen de eerste optie is en het resterende bedrag via een loonbeslag ipv van andersom. Is die onderzoek dan zo moeilijk dat het 5 maanden moet duren?
Mijn advocaat vertelde me ook dat het verkoop op zich geen probleem zou zijn want we zou dan het bedrag rechtstreeks aan tegenpartij vorderen. Wat als hij het geld doorsluist naar een andere beschermde rekening?

Wat vinden jullie hiervan? Kan ik trouwens met behulp van de deurwaarder, dus zonder mijn advocaat, het proces verder afronden? Ik heb het gevoel dat rechtstreeks contact sneller zal verlopen.

Alvast bedankt voor jullie feedback.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding