Een vriend/vriendin uit huis zetten na ongepast gedrag feest.

Magdalenavermeersch
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Een vriend/vriendin uit huis zetten na ongepast gedrag feest.

#1 , 05 sep 2020 15:41

Onlangs hadden we dus wat voor.
Na te veel drinken, verkeerde opmerkingen, luid geroep en dergelijke besloot ik dat een vriend, dat normaal bleef overnachten, beter naar huis zou gaan.
Mede om de vrede te bewaren met de anderen en onze buren ...

Nu de eerste keer dat ik voet bij stuk hield , wou hij naar binnen gaan en liep helaas tegen een glazen deur.
Dan ging hij maar terug in mijn tuin zitten dus ik vermeld dat ik graag zou hebben dat hij vertrekt samen met ander volk dat naar huis ging rijden.

Helaas werd er niet geluisterd, liep hij men woonkamer in en plofte zich in onze zetel ..


Pas wanneer anderen zich bemoeiden en na extreem gebrul en zelf bijna met geweld hebben we hem buitengesmeten.

Nu hoorde ik hem roepen dat hij een klacht zou indienen , God weet waarom.

Als eigenaar zijnde mag je toch iemand je huis uitgooien? (Deze persoon is gewoon een vriend, geen partner, niet gedomicilieerd ..)
Moet ik me ergens zorgen om maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 sep 2020 15:59

Neen

Sirkii
Berichten: 5410

#3 , 05 sep 2020 16:52

Je mag wel geen geweld gebruiken. Mocht hij verwondingen laten vaststellen dan heb je wel een probleem. Volgende keer politie bellen voor de uithuiszetting van iemand die er geen domicilie heeft.

Reclame

Magdalenavermeersch
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 sep 2020 18:15

Ja gelukkig was het niet met echt geweld.
Er is niemand gewond geraakt maar dankuwel voor het advies! Als hij op dat moment niet naar huis was gegaan had het misschien wel uit de hand kunnen lopen..

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 06 sep 2020 14:03

U beslist nog steeds wie welkom is in uw woning en wie niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”