Dagvaarding, nieuwe datum niet ontvangen

PBTonny
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding, nieuwe datum niet ontvangen

#1 , 04 sep 2020 22:04

Hallo,

Ik ben verzeild geraakt in een zaak door een misdrijf die voor de correctionele rechtbank wordt gevoerd. Met de uitspraak in eerste aanleg konden we geen genoegen vinden zodoende we beroep hebben aangetekend. In januari heb ik een dagvaarding ontvangen voor de beroepsprocedure in februari. Doch door het begin van de uitbraak van corona is deze verplaatst eerst naar maart, nadien naar juni en dan naar begin september. Doch, voor deze laatste datum, nl, begin september heb ik geen bericht ontvangen. Op de vooravond van het proces heeft mijn advocaat me omstreeks 20h opgebeld met de mededeling dat mijn proces de dag nadien omstreeks 9h in de ochtend zou plaats vinden. Ik viel dan ook totaal uit de lucht en er rezen 2 problemen. Ten eerste ik had geen tijd meer om het dossier eens opnieuw door te nemen (het sleept al 4 jaar aan) en 2 ik kon geen verlof meer voorzien waardoor ik onmogelijk kon aanwezig zijn en zodoende mij kon verdedigen. Nu vraag ik me af wie me wettelijk gezien moest informeren over deze nieuwe datum? Moest ik opnieuw een dagvaarding ontvangen voor deze nieuwe datum?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 sep 2020 22:15

Als u, of uw advocaat, aanwezig was op de zitting waarop de zaak naar september werd uitgesteld, betreft het een uitstel "op tegenspraak" en diende u geen nieuwe dagvaarding te ontvangen. Als enkel de advocaat aanwezig was voor het uitstel diende hij u te verwittigen.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”