Aangetekende brief ontvangen

Katrientje15
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aangetekende brief ontvangen

#1 , 31 aug 2020 18:14

Vandaag een briefje gevonden van de post in mijn brievenbus dat ik vanaf morgen een aangetekende nationale brief mag komen halen.

Ik heb een paar zondes uit het verleden (2015-16) en heb nog steeds een beetje schrik dat ik gedagvaard kan worden.

Maar kan het in principe van de politie zijn of sturen ze geen aangetekende brieven? (Heb geen auto en geen uitstaande boetes).

Ik vermoed dat het een onbetaalde factuur zal zijn maar ben toch ongerust.

Dus de vraag is: kan de politie zo een brief sturen om mij te ondervragen of kan een deurwaarder per aangetekende een dagvaarding verzenden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 31 aug 2020 18:57

Om het even wat u doet, wettelijk gezien hebt u de brief ontvangen bij de eerste aanbieding. Afhalen dus die brief, zodat u tenminste weet waarover het gaat. Niet afhalen is altijd 100% in uw nadeel.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”