Herstel uittreksel strafregister

Penelope_x
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Herstel uittreksel strafregister

#1 , 13 jul 2020 15:56

In juli 2017 heb ik een accident gehad. Ik had mijn rijbewijs nog maar 3 maand en heb bij het draaien in een straat de gevel van een woning geraakt.
Dit was absoluut aan geen hoge snelheid, er was aan mijn auto kras schade en aan de woning was er ook een streep van schade (absoluut niet groot).
Ik ben uiteraard gestopt aan het huis maar heb nooit met de eigenaar contact gehad, deze persoon heeft mij wel gezien en mijn plak opgeschreven.
Na een vijftien tal minuten ben ik als nog weg gereden, jammer genoeg heb ik de fout gemaakt van dit niet te gaan aangeven aan de politie. De man van de woning heeft me dan ook aangegeven voor vluchtmisdrijf.
Ik heb hiervoor een geld boete gekregen + rijbewijs 8 dagen kwijt.
Ondertussen is dit 3 jaar geleden, maar de uitspraak is pas in 2019 geweest (bijna 1 jaar geleden).
Ik ben nu aan het solliciteren en ben me er dus bewust van dat dit op mijn uittreksel van strafregister staat.
Ik vraag me af na hoeveel jaar je vluchtmisdrijf van je uittreksel strafregister kan laten halen en of dit automatisch gebeurt of je hierbij een herstel moet aanvragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jul 2020 13:24

3 jaar. Gebeurt automatisch.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”