jurisdictie gerechtsdeurwaarders

whilsil1973
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

jurisdictie gerechtsdeurwaarders

#1 , 06 jul 2020 16:57

De vraag is simpel.
Wegens het niet betalen van een verzekering is DKV overgegaan tot dagvaarding voor het innen van het openstaande bedrag.
De gerechtsdeurwaarder kwam reeds 2x langs op het adres waar ik gedomicilieerd was op 18/5.
Ondertussen heb ik het openstaande bedrag betaald (het bedrag van het initiele schrijven van de gerechtsdeurwaarder) maar blijkt dat er nog een 100€ openstaat omdat er opnieuw inningsrecht, kwijtingsrecht, kwijtingsrecht op saldo, intresten worden aangerekend...

ONdertussen ben ik niet meer in belgie gedomicilieerd. Hoe ver rijkt de jurisdictie van de gerechtsdeurwaarder ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 06 jul 2020 17:07

Binnen of buiten de EU?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2020 17:30

Na de dagvaarding volgt (meestal) een vonnis.
Dit vonnis kan ook buiten België ten uitvoer worden gelegd door de in dat land ter plaatse bevoegde gerechtsdeurwaarder / autoriteit.

Reclame

whilsil1973
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jul 2020 17:42

jammer genoeg binnen EU!!

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 08 jul 2020 17:44

jammer genoeg binnen EU!!
Gewoon betalen dan, voor er verdere kosten bijkomen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jul 2020 18:51

probeer dit te betalen anders kan je jaren achtervolgen en als maar nieuwe kosten erbij .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”