Gerechtelijke expertise

Rhodos2014
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Gerechtelijke expertise

#1 , 24 jun 2020 20:27

Ik heb een Auto gekocht in de garage dus met garantie, inmiddels is de zaak al voorgekomen bij de vrederechter en deze heeft een gerechtelijke expertise bevolen. Mijn vraag is de volgende de auto staat er al vanaf 10 maart 2020 de expertise is inmiddels afgerond maar de expert geeft de auto maar niet vrij zelfs mijn advocaat lukt het maar niet met mails bellen enz. hij is natuurlijk ook voorzichtig omdat we aardig moeten zijn tegen de expert zegt hij maar altijd. Mijn vraag is dus de expertsie is helemaal afgerond en mag de expert de auto vasthouden in de garage, het is zelf zo dat de garage waar het voertuig staat het ook niet begrijpt ze vinden het vervelend voor mij maar ze mogen het voertuig niet meegeven. Alvast dank voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cesto
Berichten: 324

#2 , 24 jun 2020 20:38

Sorry maar ik begrijp jouw situatie niet.

Wat voor zaak is er aan de hand? Wat voor een expertise heeft de rechter bevolen? Wat heeft je auto ermee te maken? Wat bedoel je precies met "garage"? is dat de autohandelaar waar je de wagen hebt gekocht? Waarom staat de wagen daar sinds maart?

Rhodos2014
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jun 2020 14:01

De auto heb ik in een garage gekocht die alle merken verkopen, toen ik naar huis reed hoorde ik opeens een tikkend geluid in de motor in eerste instantie zei de garage waar ik het voertuig heb gekocht ik ga dit voor U oplossen, helaas is dit niet gebeurd. Inmiddels heeft de garage waar ik het voertuig heb gekocht 3 keer niet willen meewerken aan een tegen expertise vandaar dat we naar de vrederechter zijn gestapt. Deze heeft een gerechtelijke expertise bevolen dus een expert aangewezen die moet uitzoeken wat het probleem is met de motor. Het betreft een Peugeot Boxer de expertise is inmiddels afgerond en de oorzaak van het tikken van de motor is bekend. Nu mag de Peugeot garage mijn voertuig niet aan mij terug geven omdat deze eerst vrij gegeven moet worden door de gerechtsexpert. Tot op heden heeft hij het voertuig niet vrij gegeven en wij begrijpen niet waarom zelf mijn advocaat lukt het niet om de expert er toe te bewegen het voertuig vrij te geven, ik vraag mij af wat kan ik doen om het voertuig terug te krijgen volgens mij advocaat mag zelf de expert niet bellen..

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 jun 2020 16:23

Hij zal het voertuig waarschijnlijk pas vrijgeven na uitspraak van de VR. Heb je die expert al wel betaald? Gewoonlijk geven die experten hun verslag pas aan de VR als ze hun centen hebben.

Rhodos2014
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jun 2020 17:00

Mijn verzekering heeft op voorhand al 3000 euro betaald voor deze expertise, vandaag gebeld tegen de goesting in van mijn advocaat wanneer hij mijn voertuig vrij geeft. Zijn antwoord vandaan of morgen gaat hij zijn besluit kenbaar maken aan beide raadslieden. Dus ben benieuwd. Bij de eerste expertise op 10 maart heb ik vrijwillig aangeboden om mijn voertuig in de garage te laten en dan konden ze in die week rustig verder de expertise afwerken en dit vond de expert toen een goed plan. Had ik dit maar niet gedaan maar goed nu hoop ik maar dat ik vandaag of morgen een gunstig antwoord krijg. Ik zal het zeker hier melden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”