bewindvoering

jean2006
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

bewindvoering

#1 , 12 jun 2020 18:02

ik ben door de vrederechter uitgenodigd om bewindvoerder te worden van mijn dochter , maar sinds het begin loopt het al mis met de vrederechter ze begin al met druk uit te oefenen , en te zeggen dat mijn vrouw een slechte moeder is , en dan kunt u begrijpen dat het al mis loop .
ik begin met vragen te stellen of mijn echtgenote een vergoeding mag hebben voor dat zij als mijn dochter thuis is al het werk doe
mijn dochter is incontinentie dus ze moet gezuiverd worden soms gebeurd het middags dan doen ik en mijn vrouw het morgens en s'avonds komt wit geel kruis
maar middags lukt het nooit dan moeten we een uur a 2 uur wachten en dat kan niet daarom doen wij het middags zelf
maar de vrederechter zegt dat mijn vrouw geen recht heeft op een vergoeding , weer gaat het mis ze zegt zelf dat mijn dochter geen verzorging nodig heeft
dan schiet ik uit mijn vel ik zeg wat voor een heks zijt gij , het gesprek gaat steeds moeilijker ze begint ons zelf uit te maken en zeg dat wij tot de minste uitgave van de rekening van mijn dochter een bewijs moeten voor leggen , ik antwoord en als ze een ijsje of een koekje wilt ?
antwoord ook daar moet ge bewijs voorleggen , ik zeg dus als de ijsboer langs kom moet ik hem een bewijs vragen voor het ijsje ,haar antwoord JA
sinds dien is alles uit de hand gelopen , ze heeft mij nu als bewindvoerder afgezet en een advocaat aangesteld
mijn vraag is wat kan ik nu nog doen ik denk dat ze het al geplant heeft van het begin
wachten op uw antwoord groedjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jun 2020 20:25

Mijnheer, u moet zich toch wel eens de vraag stellen of u überhaupt geschikt bent als bewindvoerder van uw dochter. Heeft u liever dat een advocaat wordt aangesteld als bewindvoerder? Dat kost primo geld en secundo, u heeft niets meer te zeggen. Is uw dochter permanent thuis? Werd ze opgenomen in een aangepast verzorgingstehuis? Dagverblijf? Indien ze permanent thuis is, waarom? en waarom niet in een aangepaste opvang?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 13 jun 2020 13:41


mijn vraag is wat kan ik nu nog doen ik denk dat ze het al geplant heeft van het begin
wachten op uw antwoord groedjes
Niets. De vrederechter beslist zelf wie ze aanstelt, en ze vindt u blijkbaar onvoldoende geschikt. Niets aan te doen. Probeer eventueel mantelzorger te worden (via ziekenfonds).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jun 2020 20:00

Ik heb eroverheen gelezen dat reeds een externe bewindvoerder werd aangesteld. Uw taalgebruik en de talrijke taalfouten waren de druppel.
Gezien uw houding en reacties ten aanzien van het gerecht, ben ik hier absoluut niet over verwonderd. Het lijkt me een heel logische reactie op uw toch wel laakbare houding. Ik ga ervan uit dat u of uw dochter reeds een vergoeding van 130 euro (zorgbudget voor zwaar zorgbehoevenden) per maand ontvangt van de zorgkas van uw ziekenfonds. Indien u een tussenkomst voor de zorgtaken die u zelf uitvoert wenst, zal u zich dus tot de bewindvoerder moeten wenden die voor uw dochter werd aangesteld. Indien u dit op een beleefde manier vraagt, maakt u veel kans dat de bewindvoerder hierop ingaat. Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”