Advocaat laat niets van zich horen

Veraflo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Advocaat laat niets van zich horen

#1 , 03 jun 2020 13:34

Beste

Eind vorig jaar deed ik beroep op een advocate voor de visum van een Indische vriend die geweigerd werd.
Nadat ik haar €500 zou overschrijven, zou ze het dossier verder behandelen. Ik heb haar begin januari het bedrag overgeschreven en sindsdien hoor ik niets meer van haar.

Ik bel of mail haar bijna wekelijks om te vragen naar updates, maar tot op heden antwoord ze niet terug (terwijl ze voor de betaling wel snel antwoordde).
Wellicht per abuis, heb ik haar toch twee keer aan de lijn gehad (in februari en in maart), en toen zei ze telkens dat ze me ten laatste twee dagen nadien een update zou geven. Ondertussen is het al 6 maand geleden dat ik beroep deed op haar en nog steeds geen nieuws.

Ik ben echt niet tevreden over haar dienstverlening. Ik kan begrijpen dat ze zelf moet wachten op bepaalde zaken, maar het minste wat ze kan doen is haar cliënt op de hoogte brengen. Ik weet helemaal van niets: welke stappen heeft ze al ondernomen, waar zit het dossier vast, hoe lang zal het duren vooraleer er een uitspraak is. Ik heb alleen maar vragen en het is enorm frustrerend dat mijn advocaat gewoon onbereikbaar is.

Het liefst zou ik eigenlijk van advocaat veranderen, maar ik vermoed dat ik het geld dan gewoon kwijt ben.
Is er iets wat ik kan doen? Heeft een advocaat geen plichten om zijn cliënt op de hoogte te houden?

Mvg
Vera

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cesto
Berichten: 324

#2 , 03 jun 2020 14:44

Jouw frustratie is meer dan begrijpelijk. Stuur een aangetekende brief met een duidelijke deadline om je dossier behandeld te krijgen. Schrijf ook dat je bij verder gebrek aan reactie en opvolging een klacht zal indienen bij de stafhouder, wat je uiteraard altijd wel kunt doen.

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2020 14:52

Voor 500 € zal een advocaat niet al te veel werk verrichten.

Reclame

cesto
Berichten: 324

#4 , 03 jun 2020 15:09

Voor 500 € zal een advocaat niet al te veel werk verrichten.
Overbodig commentaar: een advocaat moet wel zijn cliënt op de hoogte houden van de stand van het dossier en op zijn vragen antwoorden. Trouwens, TS betwist het ereloon niet, maar vraagt terecht om duidelijkheid en transparantie.

Rip
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jun 2020 22:55

Aangetekend in gebreke stellen

Veraflo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 jun 2020 10:27

Bedankt voor de feedback, daar kan ik mee aan de slag!

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”