Gerechtsdeurwaarders - effectief overgaan tot beslag

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Gerechtsdeurwaarders - effectief overgaan tot beslag

#1 , 31 mei 2020 15:56

Ik vroeg mij eens iets af.

GDW's dreigen altijd met het effectief overgaan tot beslag (ophalen van inboedel), maar als het puntje bij het paaltje komt krijg je langs alle kanten te horen dat dat eigenlijk bijna niet meer gebeurd daar de inkomsten zelden groot genoeg zijn en de kosten te hoog.

Ik dacht hier redelijk wat deurwaarders te hebben opgemerkt, dus vraag ik mij af... hoe vaak wordt er effectief overgegaan tot beslag en wanneer niet.

En hoe ver gaan ze daar in? Gaan ze voor een schuld van bijv. 500 euro een auto van 40 000 euro verkopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2020 16:07

Ja dit kan men kan een auto verkopen voor een schuld van 500 €

Daar zijn geen regels voor . en je bent dan best dat je hem zelf verkoopt want er komen veel kosten bij voor de deurwaarder
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12840

#3 , 31 mei 2020 17:12

Men gaat steeds andere opties proberen, omdat het inderdaad dom is voor die schuld een auto te verkopen. Maar als er geen ander akkoord bereikt kan worden, zal het inderdaad dat worden.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 mei 2020 18:06

En hoe ver gaan ze daar in? Gaan ze voor een schuld van bijv. 500 euro een auto van 40 000 euro verkopen?

Ik stel mij hier toch wel de vraag of het verantwoord is het risico te lopen voor een deurwaarder als u zich kan permitteren om een auto van 40.000 euro te hebben.

Ik kan me dit niet permitteren en heb wel geen probleem om een schuld van 500 euro in één keer te vereffenen.

Toch misschien eens over nadenken?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 31 mei 2020 21:53

In een stad zoals A zijn er per dag minstens 12 tot + 40 beslagen door een gerechtsdeurwaarder.
Wekelijks zijn dat een 10 tal effectieve beslagen en uitdrijvingen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 01 jun 2020 13:45

U zou eens moeten zien wat er zoal verkocht wordt door de deurwaarders te A. Vaak zie je van ver dat de verkoop onvoldoende zal zijn om zelfs de kosten te betalen. De schuld wordt dan groter, en toch wordt er beslag gelegd en verkocht.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!


Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”