Deontologie advocaten

CharlineJansen
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Deontologie advocaten

#1 , 25 mei 2020 10:42

Geachte


Ik stel mij de vraag bij volgende situatie:

Moeder en vader hebben jaren geleden een EOT opgesteld waarbij bepaald werd dat er onderhoudsgeld dient te worden betaald tot 25 jaar of tot einde van de studies van de kinderen. (kan gewijzigd worden bij ziekte etc.)

Vader wordt ernstig ziek en is niet in staat om zelf te communiceren, lastgeving aan de wettelijk samenwonende partner die alles instelt om vanaf 1 januari 2020 geen onderhoudsgeld meer te betalen aan de moeder ( voor nog 1 kind dat een tweede opleiding volgt nu).

Ik studeer zelf rechten op dit ogenblik en ik heb al veel dossiers gelezen op zomerstages maar nog nooit heb ik een advocate gezien die op zo'n ontzettend gemene manier de tegenpartij aanspreekt en neerhaalt. Dochter wordt neergezet als een egoïste die alleen aan haar zelf denkt, haar studies niet zou aankunnen omdat ze er 1,5 jaar langer over moet doen etc, los daarvan worden er ook tal van leugens bij verzonnen. Het kind (meerderjarig) wordt gebruikt als voorwerp om een punt te maken.

Uit schuldgevoelens en de druk dat vader elk ogenblik zou komen te overlijden schrijft dochter een emotionele en zeer persoonlijke brief aan vader om te voorkomen dat hij zou sterven met het gedacht dat zijn dochter niet om hem geeft (wat nooit zo geweest is want dochter heeft hem bezocht in ziekenhuis, bij hem thuis, ...). Deze brief wordt doorgegeven naar de advocate van vader die deze brief inscant en bezorgt aan tegenpartij, de moeder. De brief was na het harde verleden tussen vader en moeder het laatste wat zij kon lezen. Het was nooit de bedoeling dat iemand buiten dochter-vader deze brief zou lezen.

Ook worden er smsen tussen vader en dochter gebruikt door de advocaat van vader.