factuur advocaat na 5 jaar

yves troch
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

factuur advocaat na 5 jaar

#1 , 25 apr 2020 19:06

In 2012 heb ik een advocaat geraadpleegd voor een familie kwestie.
Na allerlei onderzoeken en bewijzen die deze zaak zouden staven heeft dit geduurd tot januari 2015.
Na de eerste consultatie moesten wij dadelijk 250 € storten vooraleer hij begon met de zaak, wat ik dan ook gedaan heb.
Kortom na drie jaar heb ik besloten om er om persoonlijke redenen er mee te stoppen en dat dan ook per mail laten weten.
Heb dan ook 3821.65€ betaald op 29 januari 2015.
Nu vorige week kreeg ik een mail van de advocaat dat er nog een factuur openstaat voor het opstellen van een "declaratienota" voor een bedrag van 1125.75€.
Nu is mijn vraag, kan dit zo maar na 5 jaar?
Uiteraard heb ik nog al het mail verkeer en de betalingsbewijzen van de reeds betaalde facturen.
Ik heb ook nog niet op de mail gereageerd en er is ook van hem geen lees bevestiging gevraagd.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
cesto
Berichten: 324

#2 , 26 apr 2020 10:11

Heb je toen je dossier teruggekregen van die advocaat?
Ik zou toch reageren op zijn mail en vragen wat hij met die zogenoemde “declaratienota” bedoelt, wat voor werk hij gepresteerd heeft voor 1100 € en wanneer. Het feit dat 5 jaar zijn verlopen, is zeker een voordeel voor jou en een nadeel voor hem, maar als jij niets te verbergen hebt zou ik in jouw plaats wel proberen om de zaak op te helderen.
Laatst gewijzigd door cesto op 26 apr 2020 10:24, 2 keer totaal gewijzigd.

jef007
Berichten: 1683

#3 , 26 apr 2020 10:15

wat is een declaratienota?

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 apr 2020 10:30

De verjaringstermijn is vijf jaar, vanaf het ogenblik dat de advocaat zijn taak beëindigd heeft.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”