Betalingstermijn factuur

DaLiGu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betalingstermijn factuur

#1 , 23 apr 2020 14:07

Hoi, korte schets situatie;

Opgeroepen bij vredegerecht voor luttele 55e ziekenhuisfactuur waarvoor ik geen facturen ontvangen heb maar bon mijn vraag gaat nu over de factuur vd advocaat tegenpartij.

Kosten vredegerecht heb ik reeds betaald nadat ik er geweest ben om mijn zeg te doen.

Hoorde niets van advocaat/ziekenhuis voor overige betaling dus zelf advocaat gecontacteerd per mail (bang om weer geen rekening te krijgen zoals voorheen)

Repliek advocaat per mail:

Hoofdsom 65,96e
Dagvaarding 124,71e
Rechtsplegingsvergoeding 90e

Geen rekeningnummer, geen factuur wél vermelding binnen de 8 dagen te betalen of het wordt doorgegeven aan gerechtsdeurwaarder.

Vervolgens heb ik weer een mail gestuurd met vraag naar rek nr 🙄

Concrete vragen;
- Geven advocaten geen echte factuur of volstaat een opsomming zoals beschreven via mail?
- Betalingstermijn van 8 dagen is correct?

Mijn frustratie is groot uiteraard gezien de initiële factuur ocharme 55e was, nooit factuur op ontvangen via ziekenhuis, was dan nog een verzekeringskwestie die ik kon recupereren vd verzekering dus er is geen enkele rede waarom ik dit nooit zou betaald hebben na ontvangst factuur. Ziekenhuis zegt 3 brieven verstuurd te hebben maar helaas...😔

Bedankt voor een antwoordje!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2020 16:56

De opsomming van wat volgens het vonnis verschuldigd is volstaat. Daar wordt geen factuur van opgemaakt. Er is geen betalingstermijn. Het bedrag is onmiddellijk opeisbaar. Derdenrekening van advocaat zie: www.advocaat.be

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 23 apr 2020 16:58

Vermeld wel de referentienummers van het vonnis...

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2020 17:12

Vermeld de referte van de advocaat (zie zijn brief).

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”