adres firma onjuist, A.Z. terug naar afzender

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

Re: adres firma onjuist, A.Z. terug naar afzender

#16 , 06 apr 2020 14:08

oa had kabel parlofoon en poort doorgesneden door fout kraanbestuurder. Nu moet hij de tegels openbreken en opnieuw kabel leggen, reken maar eens uit !
en nog vele dingskes die niet afgesproken waren. verkeerde tegels, verkeerd grind, carport te klein, enz
Dat moet u dat verwerken in de tegeneis, nu er toch een zaak van komt.

De aannemer zal de betaling eisen, u eist schadevergoeding voor alle gebreken die u opsomt (en uiteraard zal moeten bewijzen) waarbij u opmerkt dat de niet-betaling een toepassing is van de exceptie van niet-betaling (enac) (daar zal u wat een draai aan moeten geven, maar is niet onmogelijk).
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#17 , 06 apr 2020 14:51

Hof van Cassatie 25 juni 2004 http://jure.juridat.just.fgov.be/view_d ... 42&lang=NL
Overwegende dat luidens artikel 1315, eerste lid, van het Burgerlijk Wetboek, degene die de uitvoering van een verbintenis vordert het bestaan daarvan moet bewijzen ;
Overwegende dat, wegens de onderlinge afhankelijkheid van de wederkerige verbintenissen van de partijen bij een wederkerige overeenkomst, de partij bij zo'n overeenkomst die de uitvoering vordert van de op de tegenpartij rustende verbintenissen nadat zij haar eigen verbintenissen heeft uitgevoerd, moet bewijzen dat zij die verbintenissen heeft uitgevoerd, of aangeboden heeft ze uit te voeren ;
Als men deze rechtspraak toepast moet de aannemer, die betaling vordert omdat hij werken heeft uitgevoerd, bewijzen dat hij zijn verbintenis heeft uitgevoerd.

jobis
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#18 , 07 apr 2020 09:31

maar als hij niet antwoord op een aangetekend schrijven kan ik dat ook inroepen ?

Reclame

jobis
Topic Starter
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 apr 2020 10:22

los van dit : als ik een aanmaning krijg maar mijn adres is niet juist , moet ik dan juiste adres geven aan eiser ? vb garagist ? factuur kwam niet aan maar rappel wel maar adres nog niet juist.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”