Dagvaarding in voorwaardelijke periode

Tiqo
Topic Starter
Berichten: 1

Dagvaarding in voorwaardelijke periode

#1 , 13 aug 2008 15:24

Hallo,

Ik kreeg vandaag een dagvaarding binnen over een incident dat plaats vond op 30 april (koninginnenacht), en hierbij moet ik wel zeggen heb een voorwaardelijke straf van 2 jaar i.v.m. met een mishandelingszaak dit omdat de gene mij als 1st heeft aangevallen maar hij aantoonbaar zwaar letsel had opgelopen.

Wat er nou gebeurde op koninginnenacht was dat ik zelf uit een discotheek werd gezet wat dus uitliep op een discussie met de uitsmijters buiten de club zelf. Het punt was dat we met een groep waren en dus een vriend van mij verzocht om meteen met zijn allen naar buiten te gaan omdat we buiten de stad waren en we elkaar uit het oog zouden verliezen. Hierbij drong de uitsmijter aan en ik verzocht hem rustig aan te doen want zij hadden mijn telefoon etc. bij zicht dus als k buiten was hoe zou ik hun moeten bereiken? Toen we eenmaal buiten ware werden dreigenmenten geuit van beide partijen ( hij zei kom maar mee naar het steegje) en ik ( ben niet bang voor jou wat moet je nou), de politie was er echter bij en heb toen vrijwillig me id afgegeven zodat zij het konden controleren. Maar de uitsmijters bleven erbij staan om te intimideren terwijl wij nog steeds niet de reden wisten waarom wij eruit waren gezet.

En om het feit van die dreigementen word ik gedagvaard, maar na die discussie werd ik besprongen door 7 man en hierbij ook letsel heb opgelopen terwijl ik vrijwillig meegewerkt heb met de politie en ik niet dronken of iets dergelijks was. Hier zijn getuigen van dat wil ik er wel bij zeggen.

En vroeg mij af, zij zeggen dat ik gedreigd heb, maar zij hebben mij besprongen terwijl ik rustig meewerkte en ik zelf ook aangaf dat ik geen problemen wou. Die uitsmijter waarvoor ik gedagvaard word had we kunnen lopen maar hij was uit op ruzie en ik snap dat niet omdat de politie erbij was. Zijn taak is mij eruit zetten hij bracht mij naar de politie en die lossen het op maar hij bleef in discussie gaan met mij en dit terwijl we niet meer in de buurt van de club waren.

Maak ik enig kans en hoe erg zou de straf zelf zijn, en is het mogelijke dat ik een schriftelijke verklaringen van mijn getuigen voorleg aan de officier met daarin het incident etc. En in me vorige uitspraak zou het eigelijk met een transactie worden voldaan.

Met vriendelijke groet,

JOhn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 15 aug 2008 10:00

Uit ‘incident dat plaats vond op 30 april (koninginnenacht)’ leid ik af dat het incident plaatsvond in Nederland.(zie http://www.koninginnedagamsterdam.nl/events/queensnight , maar wel 29 april).In dat geval is het Nederlands recht van toepassing.

Ga voor Nederlands recht naar :
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessi ... script=yes

en voor Nederlandse rechtspraak naar : http://www.rechtenforum.nl/ ;

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”