Zaak voor vredegerecht uitstellen wegens valsheid in geschrifte

Arkan
Topic Starter
Berichten: 251

Zaak voor vredegerecht uitstellen wegens valsheid in geschrifte

#1 , 05 feb 2020 18:45

Het vredegerecht heeft een eigen mini-procedure voor betichting van valsheid in geschrifte.

Ik heb een tijdje geleden tegen de tegenpartij voor het vredegerecht klacht ingediend wegens valsheid in geschrifte, maar in plaats van de procedure voor het vredegerecht te volgen heb ik een klacht geschreven naar de procureur. Ik heb dan de vrederechter gevraagd om het proces voor onbepaalde duur uit te stellen.

De vrederechter heeft dan de zaak een paar weken uitgesteld en mij gevraagd om aan een bewijs van klachtneerlegging te geraken.

Gisteren was er dan de laatste zitting. Ik heb dan het dossiernummer van de klacht tegen de vrederechter gezegd.

Hij zei dat hij de zaak in beraad gaat nemen en dat hij dan gaat zien of het moet worden uitgesteld. Dat gaat hij dan in zijn vonnis schrijven.

Dat verwonderde mij, omdat ik dacht dat het vonnis het einde was. Zal dat dan een tussenvonnis zijn?

Het verwondert mij ook dat het vonnis pas over 4 weken is.

Stel nu dat het uitgesteld wordt, dan zal het op een dag hervat worden. Komt er dan een nieuwe hoorzitting en mag ik dan eventueel nog bewijsstukken indienen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding