Betekening

Pascy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Uithuiszetting

#1 , 08 jan 2020 11:34

Dag, een vriendin van mij heeft haar zaak gewonnen. Zei vroeg voor uithuiszetting voor de persoon die in haar huis woont en een soort bezettingvergoeding betaalde aan haar omdat er geen schriftelijk contract was en vergezeld door een advocaat. Nu Moet die persoon na 45dagen van de betekenis van de deurwaarder uit het huis. Kan deze persoon die uit het huis moet nog verlenging vragen op het einde van de periode omdat hij nog niks gevonden heeft? Of kan die persoon nog in beroep gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 08 jan 2020 12:29

Termijn na betekening vonnis overschreden?
Gezien overeenkomst moet die gevolgd worden.
Probleem als men nu toelaat te blijven wonen vervalt uiteraard het vonnis en kan men terug naar de rechtbank.

Pascy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jan 2020 13:19

De betekenis is nog niet geweest. De deurwaarder gaat normaal één van dees langs gaan bij die persoon. Dus de periode is nog niet begonnen eindelijk. Dus dan moet ze toch nog niet terug gaan hè?

Reclame

LennieK
Berichten: 1866
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jan 2020 13:22

gewoon zo snel mogelijk laten betekenen. Het vonnis is er en wordt dan uitvoerbaar. Is de persoon er na het verstrijken van de deadline nog aanwezig, dan moet je normaal de deurwaarder inschakelen om de persoon uit huis te halen (die neemt dan meestal de politie en de stadsdiensten mee).

Pascy
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jan 2020 13:58

Ja, daar zorgt hare advocaat voor dat dat bij de deurwaarder komt.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#6 , 08 jan 2020 17:19

Als ze een advocaat heeft, begrijp ik niet waarom uw vriendin dan met die vraag naar u gaat (die het blijkbaar ook niet weet) om het dan hier vervolgens te posten. Soit.

> beroep is mogelijk, zolang het vonnis niet is betekend begint de beroepstermijn niet te lopen. Deze bedraagt 1 maand vanaf betekening.

> als het vonnis niet uitdrukkelijk niet-uitvoerbaar is verklaard, kan het uitgevoerd worden. Dus ook al tekent de persoom beroep aan, hij kan worden uitgezet.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Femke33
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 jan 2020 19:16

Ik heb samen met mijne advocaat de persoon die in mijn huis woont voor het vredegerecht getrokken voor uithuiszetting van mijn huis. Hij betaalde mij een bezettingsvergoeding. Er was geen geschreven contract. Het vonnis heb ik gewonnen maar nu heb ik gehoord dat hij in beroep kan. Hoe lang duurt dit ongeveer als hij in beroep gaat? En ik heb verbouwingingsplannen. Zou ik nu al mijn materialen kunnen bestellen( keuken, badkamer, ...)? Hij heeft 45dagen de tijd gekregen voor het huis te verlaten anders word hij met de deurwaarder enzo op straat gezet ook al gaat hij in beroep.

Femke33
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 jan 2020 11:32

Ik heb een procedure opgestart met mijn advocaat. Heb het vonnis gewonnen bij de vrederechter nu heeft de verweerder 45 dagen de tijd na betekening. Maar op 6januari is het vonnis uitgesproken en heeft mijn advocaat het vonnis besteld voor de deurwaarder. Heb vandaag gebeld op de deurwaarder maar hij heeft nog altijd niks gehad. Hoe lang duurt het eer de betekenis is want het is al meer dan een week geleden.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”