advocaat en afspraken

van damme johan
Topic Starter
Berichten: 16

advocaat en afspraken

#1 , 04 aug 2008 07:05

advocaat betreedt afspraken met de voeten. zo spraken we aanvankelijk af om telkens wanneer de provisie opgewerkt was hij een bijkomende provisie zou vragen zodat ik bij het einde van zijn werkzaamheden geen zware afrekening zou krijgen. dit gebeurde. dit blijkt uit de briefwisseling : ‘voor deze bijkomende werkzaamheden dien ik 1000 € te vragen” enz… thans komt er toch nog een gepeperde afrekening. hoe hierop te reageren?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Efjoma
Berichten: 232

#2 , 04 aug 2008 12:27

Nadat ik ooit moest horen: "als ge nu stopt zult ge verschieten van mijn ereloonnota" heb ik dezelfde afspraken gemaakt en deze per brief bevestigd. Ik ben evenwel helemaal niet zeker dat het iets gaat uithalen. Met alle respect voor de advocaten die fatsoenlijk met hun clienten omgaan begrijp ik niet dat ook zij geen vragende partij zijn om een en ander wettelijk te regelen.

Efjoma
Berichten: 232

#3 , 08 aug 2008 10:15

Je moet een onderscheid maken tussen de administratieve kosten en het ereloon. In uw geval lijkt het mij dat de administratieve kosten onder de afspraak vallen en als voorschot moesten aangerekend worden. Het ereloon wordt soms afhankelijk gemaakt van het bekomen resultaat. Zijn ook hier afspraken over gemaakt?

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”