vonnis en arrest : miskenning bewijskracht stukken + niet antw op middelen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: vonnis en arrest : miskenning bewijskracht stukken + niet antw op middelen

#16 , 11 jan 2020 13:52

U spreekt van een dertigjarige eigendomstitel. Concreet voorziet de wetgeving dat een afgeleverde eigendomstitel maximum dertig jaar geldig is, maar bewijst niet noodzakelijk dat u nog de huidige eigenaar bent, wel dat u ooit de eigenaar bent geweest. Het is daarom zeer belangrijk dat u een actuele eigendomstitel opvraagt, zie my minfin of kadaster.be. Ook het raadplegen van de kadastrale legger bij de gemeente kan vaak reeds soelaas brengen. Het gaat dan ook om een officieel document waaruit blijkt dat u de actuele, hic et nunc, de rechtmatige eigenaar bent. Ik vrees in deze dan ook dat het in een oeverloze discussie zal uitmonden. Misschien topic verhuizen naar praatcafé om het een beetje te laten bekoelen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jean.valmont
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#17 , 11 jan 2020 14:04

U spreekt van een dertigjarige eigendomstitel. Concreet voorziet de wetgeving dat een afgeleverde eigendomstitel maximum dertig jaar geldig is, maar bewijst niet noodzakelijk dat u nog de huidige eigenaar bent, wel dat u ooit de eigenaar bent geweest. Het is daarom zeer belangrijk dat u een actuele eigendomstitel opvraagt, zie my minfin of kadaster.be. Ook het raadplegen van de kadastrale legger bij de gemeente kan vaak reeds soelaas brengen. Het gaat dan ook om een officieel document waaruit blijkt dat u de actuele, hic et nunc, de rechtmatige eigenaar bent. Ik vrees in deze dan ook dat het in een oeverloze discussie zal uitmonden. Misschien topic verhuizen naar praatcafé om het een beetje te laten bekoelen.
een hypothecaire staat (van het hypt kantoor) geeft aan wie eigenaar was gedurende de laatste 30 jaar.
een dertigjarige eigendomstitel ( van het registratie kantoor) gaat tot 30 eigendomstitels terug.

Er is een verschil tussen 30 jaar terug in de tijd en 30 verschillende eigenaars. Een 30 jarige eigendomstitel gaat dan ook veel verder terug dan een 30 jarige hypothecaire staat.

Ik heb het nochtans hierboven al gezet hoe de publiciteit van onroerende goederen in belgie werkt. Misschien nog eens kijken ipv mij wat te vertellen om het 'te laten bekoelen'. Het kadaster is trouwens niet eigendomsaanwijzend. Als ge telkens verwijst naar het kadaster om aan te tonen wie eigenaar is, dan kan ik u vertellen dat ge er niet veel van kent. Informeer u eerst eens. Zie boven.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 jan 2020 14:17

T.S. U weet het blijkbaar beter dan al die deskundige ambtenaren, al die advocaten en als die rechters en al die talrijke advocaten waarbij u telkens bot vangt.

Misschien eens nalezen wat tergend en roekeloos geding betekent.

Een doordenkertje....

Duidelijk een topic voor praatcafé.

Jureca.be, gelieve topic te verplaatsen naar praatcafé.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

jean.valmont
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 11 jan 2020 14:25

T.S. U weet het blijkbaar beter dan al die deskundige ambtenaren, al die advocaten en als die rechters en al die talrijke advocaten waarbij u telkens bot vangt.

Misschien eens nalezen wat tergend en roekeloos geding betekent.

Een doordenkertje....

Duidelijk een topic voor praatcafé.

Jureca.be, gelieve topic te verplaatsen naar praatcafé.
Inderdaad ik weet er blijkbaar meer van dan die advocaten edm. Tergend en roekeloos geding dat ken ik. Iets wat ik zelf gevraagd heb en waar geen advocaat zou opgekomen zijn. Ik heb trouwens aan de hand van de verkoopprijzen aangetoond dat het de andere zijn eigendom niet kan zijn. Geen advocaat zou daar op zijn gekomen. Bv. 1000m2 bouwgrond kopen vandaag de dag voor 10 000euro kan niet, daar zou men 350 000 euro moeten voor betalen. Dus voor 10 000euro kan men maar 28.5 m2 voor kopen.

Informeer je eerst eens wat zodat je weet waarover je praat ipv iemand proberen belachelijk te maken.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#20 , 11 jan 2020 15:30

Ik plaats een slotje vermits het hier een moddergevecht aan het worden is.

Jean, het is duidelijk dat je de nodige expertise hebt inzake eigendomsbewijs en publicatie - ik denk niet dat de leden je hiermee mee kunnen helpen.

Dit neemt niet weg dat wij onvoldoende zicht hebben op concrete gegevens (waaronder de stukken en aanspraken van de tegenpartij). Als twee rechtbanken korte metten maken met je vorderingen moeten er zaken zijn die je niet vertelt.

Bepaalde uitspraken van u komen wat paranoïde over: advocaten spelen niet onder één hoedje met gemeentes (integendeel) en evenmin met rechters. Als u deze premisse niet kan aanvaarden, is er overigens ook weinig wat u nog kan doen.

Uw vraag inzake cassatie heb ik reeds beantwoord, en andere juridische vragen lijken mij er niet meer te zijn.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

jean.valmont
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#21 , 01 mei 2020 12:32

Onderwerpen samengevoegd gezien over de zelfde zaak - JurecaBE - moderator



Kan iemand mij zeggen of het volgende steek houdt?????

"Overeenkomsten brengen luidens artikel 1165 BW immers alleen gevolgen teweeg tussen de contracterende partijen en brengen aan derden geen nadeel toe. Ten aanzien van een derde maakt zo'n (notariële) koopovereenkomst dan ook (enkel) een rechtsfeit uit, waarvan zij het bestaan moeten erkennen. De inhoud ervan, en met name de daarin overeengekomen eigendomsoverdracht, is die derde dan ook principieel niet tegenstelbaar (J. VANBELLE, "De revindicatie van onroerende en roerende goederen", Jura Falc. 1994-95, 39-40, nr. 24. Vergelijk eveneens R. DEKKERS en E. DIRIX, Handboek burgerlj”k recht, ll, Zaakrecht, zekerheden en verjaring, Antwerpen, Intersentia, 2005, 167, nr. 422; H. DE PAGE en R. DEKKERS, 7ra/té élémentaire de droit civil belge, VI, Les biens, les süretés, Brussel, Bruylant, 1942, 112-113 en 114, nr. 128 kleine tekst).

Voor wat betreft het eigendomsbewijs levert de eigen notariële koopovereenkomst ten overstaan van een derde bijgevolg slechts een feitelijk vermoeden uit (J. VANBELLE, o.c., 40, nr. 24. Vergelijk eveneens H. DE PAGE en R. DEKKERS, o.c., 114, nr. 128 en 119, nr. 132).

Notariële aankoopakten en hypothecaire getuigschriften zijn in het kader van een eigendomsbewijs overigens evenmin te beschouwen als een aan de derde tegen wie men wil bewijzen tegenstelbare titel. Deze geschriften voldoen immers niet aan de vereisten van artikel 1322 e.v. van het Burgerlijk Wetboek. Dergelijke documenten zullen dus hoogstens aanleiding kunnen geven tot een feitelijk vermoeden (H. DE PAGE en R. DEKKERS, o.c., 121, nr. 134).

De doctrine stelt dan ook terecht dat een absoluut bewijs van eigendom in dit geval eigenlijk niet bestaat (J. VANBEL LE, o.c. , 40, nr. 24. Vergelijk ook H. DE PAGE en R. DEKKERS, o.c., 114, nr. 128)."

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#22 , 01 mei 2020 15:10

Qu'est-ce c'est que la propriété?
La propriété c'est le vol (Proudhon).

Gelukkig heeft Napoleon Bonaparte met zijn Code civil gezorgd voor een sluitende bescherming van de onroerende eigendom.
Belgisch Burgerlijk wetboek was bij oorsprong een copie van die Code Civil.
En het Kantoor Rechtszekerheid houdt nu alles nauwgezet bij.
Dus niet wanhopen, de revolutie is niet nabij.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jean.valmont
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 01 mei 2020 15:46

Qu'est-ce c'est que la propriété?
La propriété c'est le vol (Proudhon).

Gelukkig heeft Napoleon Bonaparte met zijn Code civil gezorgd voor een sluitende bescherming van de onroerende eigendom.
Belgisch Burgerlijk wetboek was bij oorsprong een copie van die Code Civil.
En het Kantoor Rechtszekerheid houdt nu alles nauwgezet bij.
Dus niet wanhopen, de revolutie is niet nabij.
Bovenstaande was het antwoord van de advocaat bij het Hof van Cassatie m.b.t. advies over mijn eigendom die corrupte rechters hebben afgepikt.


Jaja, de wet zegt... . Ik heb gezien wat de wet allemaal zegt, maar wat de corrupte rechters beslissen staat niet in de wet. Tegen corruptie kan je niets beginnen.

Artikel 876 Ger.W. bepaalt: “De rechtbank berecht het aanhangige geschil volgens de bewijsregels die van toepassing zijn op de aard van het geschil.” M.a.w. kan de mogelijkheid om bepaalde bewijsmiddelen aan te wenden, en de bewijswaarde ervan, variëren naargelang de aard van de rechtsregels die op het geschil moeten worden toegepast . In burgerlijke zaken staat er in de artikelen 1341 t.e.m. 1348 en 1353 BW een hiërarchie voorgeschreven tussen de toelaatbaarheid van het schriftelijk bewijs, het getuigenbewijs en het bewijs door vermoedens .

In burgerlijke zaken regeert artikel 1341 BW; er is toepassing te maken van de in de artikelen 1341 tot 1348 BW en 1353 BW voorgeschreven hiërarchie ter zake de toelaatbaarheid van resp. het schriftelijk bewijs, het getuigenbewijs en het bewijs door vermoedens. Deze rechtsregels zijn echter niet van openbare orde

De voorrang van het schriftelijk bewijs Deze bewijsregel in burgerlijke zaken wordt uitgedrukt in de artikelen 1341-1345 en 1353 BW. Wanneer de waarde van de te bewijzen rechtshandeling de som van € 375 te boven gaat, is een schriftelijk bewijs vereist (eerste regel). Voorts kan met getuigen of vermoedens nooit bewijs worden geleverd tegen of boven de inhoud van het geschrift (tweede regel) .

Authentieke akten leveren een volledig bewijs op van de overeenkomst die erin is vervat , behoudens wanneer zij succesvol worden beticht van valsheid in geschrifte . Authentieke akten hoeven dus niet te worden erkend om als volledig bewijskrachtig te worden beschouwd. Daarom worden zij algemeen beschouwd als het summum onder de bewijsmiddelen.



Van de sluitende bescherming van mijn onroerende eigendom heb ik niets gezien. Integendeel, ik ben door corrupte rechters mijn eigendom kwijt.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#24 , 01 mei 2020 19:05

U citeert correct dat:
"Authentieke akten leveren een volledig bewijs op van de overeenkomst die erin is vervat , behoudens wanneer zij succesvol worden beticht van valsheid in geschrifte . Authentieke akten hoeven dus niet te worden erkend om als volledig bewijskrachtig te worden beschouwd. Daarom worden zij algemeen beschouwd als het summum onder de bewijsmiddelen."

Dat is de bescherming waarnaar ik verwees.

Aangezien de rechtszaak die u verloor mij niet bekend is kan ik me daar verder niet over uitspreken.
U spreekt van Cassatie. U bent dus belazerd door "corrupte rechters" zowel in eerste aanleg en in beroep?????

Ik deel de reeds gegeven opinie dat: "Als twee rechtbanken korte metten maken met je vorderingen moeten er zaken zijn die je niet vertelt."

Kadaster en hypotheekkantoor bestaan trouwens niet meer.
Laatst gewijzigd door Thomas Morus op 01 mei 2020 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jean.valmont
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#25 , 01 mei 2020 19:13

U citeert correct dat:
"Authentieke akten leveren een volledig bewijs op van de overeenkomst die erin is vervat , behoudens wanneer zij succesvol worden beticht van valsheid in geschrifte . Authentieke akten hoeven dus niet te worden erkend om als volledig bewijskrachtig te worden beschouwd. Daarom worden zij algemeen beschouwd als het summum onder de bewijsmiddelen."

Dat is de bescherming waarnaar ik verwees.

Aangezien de rechtszaak die u verloor mij niet bekend is kan ik me daar verder niet over uitspreken.
U spreekt van Cassatie. U bent dus belazerd door "corrupte rechters" zowel in eerste aanleg en in beroep?????
Als rechters de wet niet toepassen, hoe kan ik dat anders noemen?

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#26 , 01 mei 2020 19:16

U citeert correct dat:
"Authentieke akten leveren een volledig bewijs op van de overeenkomst die erin is vervat , behoudens wanneer zij succesvol worden beticht van valsheid in geschrifte . Authentieke akten hoeven dus niet te worden erkend om als volledig bewijskrachtig te worden beschouwd. Daarom worden zij algemeen beschouwd als het summum onder de bewijsmiddelen."

Dat is de bescherming waarnaar ik verwees.

Aangezien de rechtszaak die u verloor mij niet bekend is kan ik me daar verder niet over uitspreken.
U spreekt van Cassatie. U bent dus belazerd door "corrupte rechters" zowel in eerste aanleg en in beroep?????
Als rechters de wet niet toepassen, hoe kan ik dat anders noemen?
Dat u de wet verkeerd interpreteert of gewoonweg niet verstaat.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jean.valmont
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#27 , 01 mei 2020 19:22

U citeert correct dat:
"Authentieke akten leveren een volledig bewijs op van de overeenkomst die erin is vervat , behoudens wanneer zij succesvol worden beticht van valsheid in geschrifte . Authentieke akten hoeven dus niet te worden erkend om als volledig bewijskrachtig te worden beschouwd. Daarom worden zij algemeen beschouwd als het summum onder de bewijsmiddelen."

Dat is de bescherming waarnaar ik verwees.

Aangezien de rechtszaak die u verloor mij niet bekend is kan ik me daar verder niet over uitspreken.
U spreekt van Cassatie. U bent dus belazerd door "corrupte rechters" zowel in eerste aanleg en in beroep?????
Als rechters de wet niet toepassen, hoe kan ik dat anders noemen?
Dat u de wet verkeerd interpreteert of gewoonweg niet verstaat.
Ik heb notariele aktes en die gelden toch als volledige bewijskracht, niet? Dus dat is toch mijn bescherming zoals u zei? Welnu, als rechters deze bescherming niet geven aan mijn notariële akten, hoe moet ik dat dan noemen? Ik versta de wet wel en interpreteer deze wel correct, dat is het nu juist. Die rechters niet.

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#28 , 01 mei 2020 19:28

Wat zegt het Kantoor Rechtszekerheid over de eigendomstitel?
Staat die eigendom (nog) op uw naam in MyMinfin? Ik denk van niet.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

jean.valmont
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#29 , 01 mei 2020 19:38

Wat zegt het Kantoor Rechtszekerheid over de eigendomstitel?
Staat die eigendom (nog) op uw naam in MyMinfin? Ik denk van niet.
Bij #3 staat dit. (Toen was het nog 'hypo en registr- kantoor' apart, wat nu 'rechtszekerheid' is.)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#30 , 01 mei 2020 20:03

Ik heb notariele aktes en die gelden toch als volledige bewijskracht, niet?
Burgerlijk Wetboek
Art. 1319. De authentieke akte levert tussen de contracterende partijen en hun erfgenamen of rechtverkrijgenden een volledig bewijs op van de overeenkomst die erin is vervat.
Volledig bewijs tussen de partijen bij de akte betrokken. Niet tegenover derden die geen partij zijn bij de akte.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”