Hoe de samenwerking stopzetten met mijn Advocaat?

Deus_Exmagina
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hoe de samenwerking stopzetten met mijn Advocaat?

#1 , 18 dec 2019 14:07

Beste,
Er is een vertrouwensbreuk ontstaan tussen mijn advocaat en mij. Maar nog meer is de reden hiervan dat ik totaal niet tevreden ben over hun diensten in het kader van mijn verdediging.
Ben +/- 1 jaar geleden gedagvaard door de voorlopige bewindvoerder, een advocate, van mijn oud moedertje (beschermde persoon).
Nu, één jaar later en ik zie mezelf in deze zaak, nog steeds geen stap progressie, geen vooruitzichten en het blijft keer op keer weer uitgesteld. Zou het ten zeerste appreciëren indien iemand mij hier kan helpen en mij goed advies kan geven.
Mijn vragen: Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om officieel mijn advocaat op de hoogte te brengen dat ik de samenwerking wil stoppen? Kan en mag dat zomaar om mijn advocaat te ontslagen (bij manier van spreken)? Wie, buiten mijn raadsman, moet ik nog op de hoogte brengen dat ik mezelf zal vertegenwoordigen op de volgende zitting?
En als laatste vraag; zal deze proces geen negatieve wending krijgen voor mij, zo zonder advocaat en mezelf te verdedigen naast de eisende partij, de bewindvoerder, en die advocaat is. Zal het vonnis die de vrederechter ooit zal uitspreken, niet in mijn nadeel worden? Ik ben bang omdat ik nog nooit met rechtbanken, processen, advocaten enz... in contact ben geweest. Ken de juridische materie zeer weinig dat ik vrees dat ik tussen een rechter en een advocaat die ook nog 'ns door diezelfde rechter werd aangesteld als bewindvoerder van moeder, geen schijn van kans zal maken. Wat is uw advies aub?
Alvast bedankt.
Deus_Exmagina

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 dec 2019 16:35

U vraagt uw advocaat (mondeling, per e-mail, per brief), zijn tussenkomst af te sluiten en het dossier ter uwer beschikking te houden zodat u het kan komen ophalen.
U schrijft naar de rechtbank dat u geen advocaat meer hebt en uzelf zal verdedigen.
Of u hierbij nadeel zal hebben? Als u argumenten die u zou kunnen gebruiken, niet gebruikt, misschien wel. Mensen nemen een advocaat omdat die (meestal) hen beter kan verdedigen dan dat ze het zelf doen.

Sirkii
Berichten: 5433

#3 , 18 dec 2019 18:29

Misschien kan de advocaat weinig doen voor uw dossier.... Bv als uw oud moedertje financieel behoeftig is omdat er verarming was (schenkingen, geld weggegeven aan u) dan lijkt de casus om dat geld terug te vorderen apparent als de geldstromen bewezen kunnen worden.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38619

#4 , 18 dec 2019 22:38

Inderdaad waarom bent u door de bewindvoerder van uw moeder gedagvaard ?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”